دستورهای وزیر آموزش‌وپرورش درباره آموزش اتباع برای سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش دستورهای مربوط به معاونت‌های مختلف این وزارت‌خانه درباره ثبت‌نام و آموزش دانش‌آموزان اتباع را صادر کرد.

کد مطلب: ۸۴۴۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دستورهای وزیر آموزش‌وپرورش درباره آموزش اتباع برای سال تحصیلی جدید

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس خارج از کشور، جلسه کارگروه آموزشی و پرورشی اتباع خارجی با حضور سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارت‌خانه صبح امروز برگزار شد. در این جلسه که معاونان دفتر اتباع وزارت کشور هم حضور داشتند، موضوع ثبت‌نام و آموزش دانش‌آموزان اتباع به ویژه دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایرانی بررسی شد.

در ابتدای این جلسه غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گزارش مختصری از آمار و وضعیت موجود دانش‌آموزان افغانستانی در سیستم آموزشی کشور و موانع مختلف، آموزشی، فرهنگی و سیاسی مربوط به آن ارائه کرد.

در ادامه سید محمد بطحایی با توجه به اهمیت موضوع و تعداد زیاد دانش‌آموزان دستورهایی را به معاونان وزارت آموزش و پرورش درباره انگیزه‌بخشی به مدیران و معلمان مدارس، استفاده حداکثری از ظرفیت منابع بین‌المللی و سایر دستگاه‌ها، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی بین‌بخشی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صادر کرد.

وزیر آموزش و پرورش بر ارائه گزارش‌ها و فعالیت‌های بیشتر در این زمینه تاکید و مأموریت‌های واحدهای مربوط را برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس میزبان اتباع افغانستانی تعیین کرد.

۴۵۰هزار دانش‌آموز پناهنده در کشور حضور دارند که از این نظر جمهوری اسلامی ایران رتبه اول دنیا را در پذیرش مهاجران و همچنین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی دارد. از بین این ۴۵۰هزار نفر، ۴۲۰هزار نفر را دانش‌آموزان پناهنده افغانستانی تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار