رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد: خودروسازان ملکف به اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین بسته حمایتی این سازمان برای حمایت از تولید خبر می‌دهد و می‌گوید خودروسازان مکلف به اجرای استانداردهای ٨٥گانه خودرویی هستند و باید برای آن برنامه خود را ارایه دهند.

کد مطلب: ۸۴۴۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد: خودروسازان ملکف به اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی هستند

نیره پیروزبخت در نشست خبری گفت: بسته حمایتی برای واحدهای تولیدی در شرایط کنونی اقتصاد تدوین کرده‌ایم تا هزینه‌ای به تولیدکنندگان بابت نمونه‌گیری تحمیل نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مشخصا در این بسته نمونه‌برداری از بازار صورت می‌گیرد؛ در حالی‌ که در گذشته تولیدکنندگان باید خود هزینه نمونه‌برداری می‌دادند.

وی از نظارت بر واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت: مشخصا بر روی واردات برنج و ذرت نظارت خاص داریم.

پیروزبخت با بیان اینکه برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی‌شود، گفت: کیفیت یک سرمایه‌گذاری است و سخت‌گیری ما منجر به توقف نیست.

وی در مورد استانداردهای ٨٥گانه خودرو، شروع این طرح را از دی‌ماه امسال دانست و افزود: برنامه ما برای همان هشتاد و پنج استاندارد است و شروع به بازرسی می‌کنیم . البته خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کنند و بر طبق آن پیش روند.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان مسئول قطعاتی هستند که به صورت تقلبی بوده و بر روی خودروها نصب می‌شوند. قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی در خصوص خودروهای پاک نیز با بیان اینکه سازمان محیط زیست مسئول است، اظهار کرد:‌ در فصل گرم سال از کلانشهرهایی که باید بنزین یورو٤باشد، نمونه‌برداری می‌کنیم و در آینده گزارش پایش کیفیت بنزین در این حوزه و در این فصل سال را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی که از کلان‌شهرها برداشت کردیم در آزمایشگاه‌های سازمان و وزارت نفت آزمون خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد درباره بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت به منظور پایش نحوه عرضه بنزین و نازل‌های سوخت گفت: در روزهای تعطیل و آخر هفته اخیر بازرسی از جایگاه‌های سوخت صورت گرفته است و مدام بازرسی هم صورت می‌گیرد. البته در ماه‌های اخیر شکایت‌ها کمتر شده است ولی نازل‌ها کنترل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار