مدیرکل امور عشایراستان اردبیل خبرداد:

توزیع پنل های خورشیدی برق در مناطق ییلاقی اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: توزیع پنل‌های خورشیدی برای تامین برق عشایر مناطق ییلاقی استان اردبیل بزودی در مناطق عشایر شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار انجام می شود.

کد مطلب: ۸۴۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع پنل های خورشیدی برق در مناطق ییلاقی اردبیل

معرفت آذری در دیدار با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: برای رفع مشکل آب شرب عشایر شهرستان‌های بیله‌سوار و گرمی تانکرهای آبرسانی به عشایر این مناطق واگذار می‌شود به طوری که سه دستگاه تانکر آبرسانی برای شهرستان بیله‌سوار و دو دستگاه برای شهرستان گرمی تحویل داده خواهد شد .

وی با اشاره به ارائه خدمت مختلف به عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی بیان کرد: دستگاه بولدوزر در فصل کوچ قشلاقی عشایر برای تسطیح و مرمت راه‌های عشایری در شهرستان گرمی استقرار می‌یابد و در مسیر کوچ عشایر نیز با خدمات‌رسانی‌های لازم تلاش می‌کنیم تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کنیم .

مدیرکل امور عشایر استان از توزیع 113 پنل خورشیدی بین عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: به منظور استفاده از انرژی پاک و ذخیره برق و با هدف تامین نیاز عشایر به انرژی برق این تعداد پنل‌های خورشیدی تهیه و در بین عشایر در حال توزیع است که گامی مثبت برای ارائه خدمات بهتر به عشایر است .

آذری تصریح کرد: 30 دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر ییلاق قوتورسوئی از عشایر شهرستان بیله‌سوار و در مجموع 60 پنل خورشیدی بین عشایر شهرستان گرمی توزیع شده است که این پنل‌ها از محل اعتبارات استانی تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار عشایر قرار می‌گیرد .

وی خواستار تشکیل شورای عشایری شهرستان و اجرایی شدن آئین نامه ساماندهی عشایر و اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای پروژه‌های عشایری در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار شد و افزود: انتظار می‌رود در این زمینه شاهد اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان شهرستان‌ها باشیم .

مدیرکل امور عشایر استان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و خواسته مقام معظم رهبری به صورت عینی و عملی در زندگی عشایر استان اردبیل نمود یافته است که باید تلاش کنیم تا با تقویت خدمات‌رسانی‌ها به این قشر در راستای توسعه تولیدات آنها و فعالیت این قشر در عرصه تولید انواع محصولات دامیف لبنی و صنایع دستی گام برداریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار