معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل:

540 طرح کشاورزی اردبیل تسهیلات می گیرند

اردبیل (پانا) - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در زمینه اشتغال و افزایش سطح تولید در بخش کشاورزی استان 540 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شد.

کد مطلب: ۸۴۴۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
540 طرح کشاورزی اردبیل تسهیلات می گیرند

محسن مصطفایی افزود: این طرح ها در زمینه های دام و طیور اعم از دامداری های شیری و گوشتی و پرورش شترمرغ و بوقلمون ، مرغ مادر و تخم گذار ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز بخش تولیدات گیاهی اعم از گلخانه ، کشت و احداث گیاهان دارویی و صنایع وابسته ، تولید بذر ، شیلات و آبزیان و مکانیزاسیون با محوریت خرید کمباین است .
وی اظهار داشت: بانک های عامل شامل بانک کشاورزی ، توسعه تعاون ، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید بوده و سقف تسهیلات تعیین شده برای این طرح ها بیش از هزار و 720 میلیارد ریال است .
به گفته مصطفایی ، مجموع سرمایه گذاری برای اجرای طرح ها با احتساب سهم آورده شخصی سرمایه گذاران و تسهیلات بیش از 2 هزار و 150 میلیارد ریال می باشد .
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان افزود: با اجرای این طرح ها برای هزار و 700 جوان جویای کار زمینه اشتغال فراهم خواهد شد .
مصطفایی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی متمایز ا زسایر بخش ها بوده که در این بخش سرمایه گذاران در تمام مراحل گام به گام توسط کارشناسان و مسئولان ذیربط همراهی شده و به لحاظ وابستگی تولید به شرایط منطقه ای و اقلیمی همواره تلاش ها برای کاهش ریسک معطوف می شود .
وی بیان کرد: حوزه کشاورزی از لحاظ تامین امنیت غذایی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است لذا سرمایه گذاران در این بخش باید بدون نگرانی اقدام کرده و بدانند که طرح های آنها باعث ایجاد رونق اقتصادی و کارآفرینی و سودآوری بیشتر می شود .
گفتنی اسـت :استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند .
این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار