مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل: طرح " یک مسجد، آزادسازی یک زندانی" در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - طرح " یک مسجد آزادسازی یک زندانی" به منظور استفاده از ظرفیت مساجد در ماه‌های محرم و صفر برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در اردبیل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل: طرح " یک مسجد، آزادسازی یک زندانی" در اردبیل اجرا می‌شود

کریم‌الله محبوبی اظهار داشت: سال گذشته ۳۳۶ نفر از محکومان مالی غیرعمد زندان‌های استان اردبیل با کمک ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، گذشت شکات، کمک‌های خیران، تقسیط بدهی و اعطای تسهیلات بانکی در سطح استان اردبیل آزاد شدند که ۱۰۰ نفر نیز از این محکومان مالی‌غیرعمد با مراجعه مستقیم خود خیران به زندان و پرداخت بدهی‌ها آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ محکومیت زندانیان آزاد شده سال قبل بیش از ۳۰ میلیارد تومان بود، گفت: از ابتدای سالجاری نیز با اقدامات انجام شده در این زمینه، ۷۷ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان اردبیل با مبلغ محکومیت بیش از ۲۰ میلیارد تومان آزاد شدند که یک نفر زن و ۷۶ نفر مرد بودند.

مدیرعامل ستاد دیه استان افزود: دلیل محکومیت این افراد به تفکیک ۵۶ نفر دلایل مالی، ۱۵ نفر مهریه و ۶ نفر دیه بود که گذشت شکات در آزادسازی این محکومان در حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و حدود ۷ میلیارد ریال نیز تسهیلات اعطایی بانک‌ها به این افراد بوده است.

محبوبی تصریح کرد: امروز نیز ۱۹ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از ۴ میلیارد تومان آزاد شدند که گذشت شکات در حدود ۳ میلیارد تومان بوده و عمده این افراد به دلیل بدهی مهریه در زندان بودند.

وی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم از همه ظرفیت‌های مردمی با کمک و هم‌فکری سایر نهادها، در راستای کمک به این افراد استفاده کنیم که طرح " یک مسجد، آزادسازی یک زندانی" به منظور استفاده از ظرفیت مساجد در ماه‌های محرم و صفر برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در اردبیل اجرا می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان افزود: میزان کمک‌های مردمی در مراسم جشن گلریزان ماه‌های رمضان در سال گذشته،‌ ۴۲۰ میلیون تومان در سال ۹۵، ۷۱۷ میلیون تومان در سال ۹۶ و یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان در سالجاری بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار