مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران: از ابتدای سال فقط307 تاکسی نوسازی شدند

وزارت صنعت به تعهد خود در نوسازی تاکسی‌های فرسوده عمل نکرده است

تهران(پانا)-مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفته است که از ابتدای سال فقط307 تاکسی نوسازی شدند در حالی که در سال ۹۷ حداقل باید ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شود.

کد مطلب: ۸۴۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران: از ابتدای سال فقط307 تاکسی نوسازی شدند

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در جلسه کارگزوه بررسی آلودگی هوا گفت: یکی از موضوعات مهم ما نوسازی ناوگان تاکسی است که در سال ۹۵ تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ تاکسی نوسازی شد. در سال ۹۶ تعداد چهار هزار و ۴۰۰ تاکسی نوسازی شد.

قنادان افزود: خودروسازان به دلیل انجام نشدن تعهدات از سوی گمرک این طرح را متوقف کرده بودند. تا انتهای سال گذشته تعداد ۱۴ هزار خودرو مشمول نوسازی می‌شوند که در سال ۹۷ حداقل باید ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شود که تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ خودرو در سامانه نوسازی ثبت نام کردند.

وی افزود: منتهی از ابتدای سال جاری فقط تعداد ۳۰۷ تاکسی تا نیمه خردادماه نوسازی شده است. علتش توقف ارائه خودرو از سمت خودروسازان است. وزارت صنعت دو هفته پیش اعلام کرده است که ۱۰ درصد تولید خودرو افزایش یافته است اما این تعهد در باره نوسازی ناوگان تاکسی انجام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح تعویض کاتالیست تاکسی‌ها افزود: در بازه زمانی سال ۹۳ تا ۹۶ تعداد ۸۶۰۰ خودرو کاتالیست خود را تعویض کردند. سال گذشته این طرح متوقف شده بود که قرار است امسال دو هزار کاتالیست را تعویض کنیم‌. البته الان مشکل اصلی تامین قطعه است.

وی درباره ساماندهی سرویس‌های مدارس نیز توضیح داد: بر اساس مصوبه جدیدی که برای ساماندهی سرویس‌های مدارس داشتیم ۲۰ تا ۲۵ هزار سرویس مدرسه را ساماندهی کردیم و معاینه فنی برای سرویس‌های مدارس الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار