آژانس بین‌المللی انرژی: تحریم ایران عرضه جهانی نفت را به چالش می‌کشد

تهران (پانا) - آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تحریم‌های نفتی آمریکا ضدایران می‌تواند حفظ عرضه مناسب نفت در جهان را بسیار چالش‌برانگیز کند.

کد مطلب: ۸۴۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آژانس بین‌المللی انرژی: تحریم ایران عرضه جهانی نفت را به چالش می‌کشد

به گزارش وزارت نفت، شبکه خبری سی ان بی سی اعلام کرد گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد برنامه آمریکا برای وضع تحریم ضد ایران می‌تواند بر عرضه نفت جهان به‌طور خیره‌کننده تأثیر بگذارد و ظرفیت مازاد عرضه نفت در جهان را مستهلک کند.

این نهاد دیروز (جمعه، ۱۹ مرداد) اعلام کرد: با اجرایی‌شدن تحریم‌های نفتی ضد ایران، احتمالا در ترکیب با اختلال‌های تولید در مناطق دیگر، حفظ عرضه جهانی نفت ممکن است بسیار چالش‌برانگیز شود و می‌تواند به از دست رفتن ظرفیت مازاد تولید نفت بینجامد.

آژانس بین‌المللی انرژی افزود: بنابراین، دورنمای بازار نفت در آن زمان، آرامش بسیار کمتری نسبت به امروز خواهد داشت.

نیل اتکینسون، رئیس بخش صنعت نفت و بازارها در آژانس بین‌المللی انرژی گفت: همان طور که در گزارش گفته‌ایم، نمی‌توانیم از این واقعیت بگریزیم که در ماه‌های آینده سال جاری میلادی، ممکن است در وضعی متفاوت باشیم که در آن، عرضه نفت محدودتر است و ممکن است خطر افزایش قیمت نفت وجود داشته باشد.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی همچنین آمده است: خطرهای ناشی از جنگ تجاری افزایش بیشتری داشته‌اند و خطر کاهش چشمگیر رشد در برخی کشورهای صادرکننده را ایجاد می‌کند.

با این همه، این نهاد اعلام کرد خطرهای ناشی از جنگ تجاری می‌توانند به سرعت برطرف شوند و در مقطع کنونی نمی‌توان فرضیات اولیه درباره اقتصاد و تقاضای نفت را تغییر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار