خروج استان فارس از بین 10 استان بحرانی در معضل طلاق

شیراز(پانا) - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زوجین قبل از ازدواج را عاملی موثر در کاهش آمار طلاق در استان فارس برشمرد.

کد مطلب: ۸۴۴۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خروج استان فارس از بین 10 استان بحرانی در معضل طلاق

حجت الاسلام حمید مقامی عنوان کرد: در راستای کاهش طلاق از سال 89 تا کنون آموزش هایی در قالب 6 ساعت کلاس آموزشی برای هر یک از زوجین و 2 ساعت بسته آموزشی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی با عنوان طرح بهار نکو برای زوجین برگزار شده است.

وی در خصوص موضوعات این کلاس ها اظهار داشت: احکام حقوق ازدواج و خانواده، بهداشت و مدیریت روابط جنسی، روان شناختی زن و مرد و مهارت های زندگی و ارتباطی از آموزش های این کلاس ها است.

وی با اشاره به اجرا شدن طرح بهار نکو در 17 مرکز سطح استان فارس، بیان داشت: از سال 89 تا کنون بیش از 290 هزار نفر در کلاس های مرکز آموزش های قبل از ازدواج شیراز شرکت کرده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ایجاد یک مرکز مشاوره در کنار این طرح افزود: این مشاوره ها بیشتر برای ازدواج هایی که دارای ریسک بالایی هستند از جمله بزرگتر بودن سن خانم از آقا، اختلاف سنی بیش از 10 سال آقا نسبت به خانم، بانوان زیر 18 سال و آقایان زیر 20 سال و ازدواج مجددی ها و رجوعی ها است.

حجت الاسلام مقامی ادامه داد: این مرکز مشاوره دارای 8 اتاق است که از ساعت 8 الی 20 به خدمات رسانی برای زوجینی که در شرف ازدواج هستند مشغول است، که در هفته بیش از 400 زوج به این مرکز مراجعه می نمایند.

وی با بیان کاهش آمار طلاق از سال 89 تا کنون در استان فارس بیان داشت: به موجب آموزش های پیش از ازدواج آمار طلاق برای ازدواج های زیر 4 سال با 20 درصد کاهش و برای ازدواج های کمتر از یک سال با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

به گفته وی اجرای این طرح سبب شده تا استان فارس از بین 10 استانی که در بحران طلاق حضور دارند، خارج شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: زوجین برای دریافت جواب آزمایش های قبل از ازدواج ملزم به ارائه مدرک شرکت در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج هستند.

حجت الاسلام مقامی افزود: طبق ارجاعاتی که از سوی دادگستری استان فارس به این مرکز مشاوره شده است، بسیاری از طلاق ها به انصراف انجامیده است.

وی بیان داشت: برای زوجینی که 3،6 و 12 ماه از ادواج آن ها می گذرد و در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند، برنامه های متنوعی مانند برگزاری همایش، نشریه های دوماهه و چندین برنامه دیگر به صورت رایگان برگزار می شود.

وی در خصوص هزینه های این کلاس ها گفت: تعرفه این آموزش ها در شیراز مبلغ 65 هزار تومان و برای شهرستان ها 55 هزار تومان است، که این مبالغ برای خودگردان شدن مراکز استفاده می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان عنوان کرد: در سطح استان بیش از 260 مدرس و مشاور مشغول فعالیت هستند که پیش بینی می شود با افزایش شعب این تعداد به 400 نفر تغییر یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار