حضور بانوان در تمام رشته‌های چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای امکان‌پذیر شد

تهران (پانا) - ثبت‌نام چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در حالی آغاز شده است که برای نخستین بار حضور بانوان در تمام رشته‌های این مسابقات امکان‌پذیر شده است. در مسابقات سال گذشته بانوان تنها می‌توانستند برای حضور در مسابقات بازی‌های موبایلی ثبت‌نام کنند.

کد مطلب: ۸۴۴۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور بانوان در تمام رشته‌های چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای امکان‌پذیر شد

با توجه به گزارش نمای‌باز سال 1396 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به 28 میلیون گیمر در کشور وجود دارد که از این میزان 65 درصد مرد و 35 درصد زن هستند. همچنین در این آمار مشخص شده که 15 درصد از خریداران بازی‌ در کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند.
این آمار نشان می‌دهد که بانوان نقش مهم و پررنگی در صنعت بازی ایران ایفا می‌کنند و قطعا باید به این قشر از گیمرها نیز توجه شود. چرا که با بررسی آمار جهانی حضور زن‌ها به عنوان بازیکن و حتی بازیساز رشد چمشگیری داشته است. با در نظر گرفتن این موارد حضور بانوان در رویدادهای مربوط به بازی‌های رایانه‌ای به خصوص چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران بسیار اهمیت دارد. سال گذشته نزدیک به 7000 نفر در لیگ بازی‌های رایانه‌ای شرکت کردند که نزدیک به 10 درصد آن‌ها را بانوان تشکیل داده بودند. انتظار می‌رود که امسال بانوان سهم بیشتری از حاضران در این رویداد را به خودشان اختصاص دهند. البته که سال گذشته حضور بانوان باعث شد که رکورد حضور شرکت‌کنندگان خانم در این رویداد شکسته شود و این انتظار می‌رود که در چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای نیز چنین اتفاقی تکرار شود.
در چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران بانوان می‌توانند در هر پنج رشته FIFA 2018، PES 2018، Quiz of Kings، Clash Royale و پسرخوانده شرکت کنند.
ثبت‌نام در چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران از مدتی پیش شروع شد و تا 25 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://evand.com/events/igl2018 مراجعه کنید. برای چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران تعداد متعددی جوایز نقدی و غیرنقدی جمعا به ارزش ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار