به میزبانی استان گیلان و باحضور مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش برگزار شد :

نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و استان گیلان

مشهد (پانا)- در راستای تجربه گردانی مدیران و بهره گیری از ظرفیت های اجرایی و برنامه ای دو اداره کل آموزش و پرورش استان های گیلان و خراسان رضوی ، گردهمایی مشترک دو روزه مدیران ادارات تعلیم و تربیت این دو استان باحضور مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بندرانزلی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و استان گیلان

در این همایش که به صورت کارگاهی برگزار شد، شفیعی مدیر کل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش باشاره به نقش و اهمیت توسعه فعالیت های آموزشی و پرورشی در توسعه همه جانبه کشور افزود: اساس فعالیت آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین است و در این راستا تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت های آنان بسیار مهم است.

وی حفظ استقلال آموزش و پرورش را از اصول راهبردی این دستگاه تصمیم ساز دانست و گفت: تعامل با نمایندگان مجلس و دستگاه های دیگر با حفظ منافع، سیاست راهبردی آموزش و پرورش است.

نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در مراسم آغاز به کار این نشست مشترک با برشمردن برخی از ویژگی های فرهنگی مردم گیلان گفت: مهمان نوازی، هوشمندی و برخی عوامل منحصر به فرد اقلیمی از مهم ترین ویژگی های انسانی و طبیعی گیلان است.

وی برگزاری نشست های مشترک با دیگر استان ها را اتفاق مبارکی دانست و اظهار امیدواری کرد حضور مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی باعث توسعه بحث تجربه گردانی مدیران تعلیم و تربیت دو استان و استفاده از ظرفیت های فکری و عملیاتی موجود برای ساماندهی بهتر نیروی انسانی و آغاز سال تحصیلی آرام و بدون دغدغه باشد.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش پرورش استان خراسان رضوی نیز در جمع بندی برنامه افتتاحیه این نشست تخصصی با اشاره به برخی ویژگی های مشترک دو استان گیلان و خراسان رضوی بر توسعه همکاری های دو جانبه آموزشی، پرورشی و رفاهی بین این دو استان تاکید کرد.

وی در بخش دوم صحبت های خود باتقدیر از دعوت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و میزبانی از مدیران تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی ، تاکید کرد: تبادل تجربه بین مدیران آموزش و پرورش به ما کمک می کند تا بتوانیم همگام با هم در راستای توسعه برنامه ها و قدم گذاشتن در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی قدم برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان برخی از دشواری های پیش روی این سازمان با توجه به شرایط دشوار سال تحصیلی پیش رو خاطرنشان ساخت : جمعیت موزاییکی و مهاجر پذیری استان در کنار مسائلی مانند اضافه شدن به جمعیت دانش آموزی که هرساله رقمی در حدود چهار تا پنج درصد می باشد ، کار را برای دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت در این استان دشوار کرده اما با توجه به پتانسیل بالای مدیران و معلمان امیدواریم از گردنه دشواری که پیش روی ماست به خوبی عبور کنیم.

وی باتاکید بر این که مسیر توسعه پایدار از آموزش و پرورش گذر می کند افزود : در طول سال هایی که پشت سر گذاشتیم باید اذعان کنیم آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود نرسیده و قطعا این موضوع در کلیه فرایندهای جامعه تاثیر می گذارد.

خدابنده ادامه داد : در کنار مسائل آموزشی امروز باور ما این است توسعه اخلاقی و فرهنگی باید مدنظر آموزش و پرورش و کل جامعه باشد و بر همین اساس هم توجه به ساحت های شش گانه مدنظر در سند تحول و در نهایت تربیت دانش آموزی در تراز این سند را جزو اهداف مهم خود می دانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه برای توسعه فعالیت های آموزشی و پرورشی ، بر نگاه واقع بینانه مدیران به فرآیندهای صورت گرفته در آموزش و پرورش تاکید و افزود: ایجاد هماهنگی بین ساختار اداری مالی و نیروی انسانی درکنار رهبری و هدایت نیروی انسانی از وظایف اصلی مدیران آموزش و پرورش است .

وی ادامه داد : کنترل عوامل مداخله گری که حضورشان در آموزش و پرورش موجب خلل در کار تعلیم و تربیت می شوند و شناسایی آن ها در ایجاد هماهنگی بین مجموعه مدیریتی و اجرایی دستگاه نقش موثری ایفا می کند و مدیران ما باید بر همین اساس برنامه عملکردی خود را تنظیم کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که مدیریت بر منابع انسانی در آموزش و پرورش باید مدیریت بحران باشد گفت : در مدیریت آموزش و پرورش باید نگاهی کلان به موضوعات و برنامه ها داشته و با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و اجرای یک برنامه عملیاتی در راستای شناخت نقاط ضعف و قوت و همچنین توجه به توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش یکی از مواردی ست که امروز برای گذر از بحرانی که در زمینه نیروی انسانی با آن مواجه هستیم لازم داریم.

گفتنی ست در این اجلاس مشترک، مدیران آموزش و پرورش استان های گیلان و خراسان رضوی با برگزاری جلسات تخصصی ، ضمن تبادل تجربیات درخصوص راهکارهای ساماندهی نیروی انسانی و همچنین پروژه مهر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار