جشنواره آئین های سنتی ازدواج در آستارا برپا شد

رشت(پانا)-جشنواره آئین های سنتی ازدواج به مناسبت سالروز وصلت حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) با هدف ترویج آسان این سنت حسنه، با شرکت شهروندان و گردشگران در نوار ساحلی آستارا برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره آئین های سنتی ازدواج در آستارا برپا شد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان شامگاه جمعه در این آئین در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا گفت: حمایت از سازمان های مردم نهاد برای تربیت جوانان کارآمد، ترویج ازدواج آسان و ساماندهی امور جوانان از ماموریت های اصلی این اداره کل است.
هاشم اسماعیلی افزود: دولت، مسئولان و خیران جامعه باید با ایجاد سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تقویت آموزه های دینی، ازدواج آسان و آگاهانه را در جامعه ترویج کنند.
وی با بیان این که با گسترش زندگی ماشینی، آسیب های اجتماعی روند صعودی به خود می گیرد از خیران حوزه ازدواج خواست از امور خیرخواهانه و ترویج ازدواج آسان کوتاهی نکنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این آئین گفت: به مناسبت سالروز پیوند حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، نمایشگاه فرهنگی و کارگاه های آموزش مهارت های زندگی توسط اداره هایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد در این شهرستان در طول هفته پیش رو برگزار می شود.
وحید خاصی پور اضافه کرد: باید با فراهم شدن ساز و کار ازدواج آسان و به هنگام، نیاز جوانان در شرایطی ساده تامین و با تشکیل خانواده، بسیاری از مشکلات اجتماعی و انحراف های اخلاقی از بین می رود.
وی بیان کرد: متولیان امر باید به تسهیل ازدواج جوانان توجه جدی داشته باشند و با تشکیل کارگروه های تخصصی، موانع ازدواج آسان را شناسایی و رفع کنند.
وی ادامه داد: ازدواج های سنتی دور از تشریفات انجام می شد اما امروزه فرهنگ های نادرستی نظیر تشریفات نامعقول و مهریه های سنگین، این سنت حسنه را تهدید می کند.
در این مراسم، عروس و داماد نمادین با لباس های محلی و سوار بر اسب حضور یافتند و همراهان آنها با حمل آئینه و شمعدان و توزیع شیرینی، شور و حال خاصی به جشنواره بخشیدند و داماد در بلندی قرار گرفت و از بالای سر عروس، چند عدد سیب را به سمت تماشاگران پرتاب کرد.
اجرای موسیقی، مسابقه، برپایی غرفه مشاوره ازدواج سالم و تجلیل از اعضای سازمان مردم نهاد بانوان خلاق جوان آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار