رنگین کمان هنر درجشنواره تابستانه منطقه آزادانزلی پدیدارشد

رشت(پانا)-منطقه آزادانزلی تابستان امسال رنگین کمانی از برنامه های فرهنگی هنری را برای علاقمندان ارائه داده است.

کد مطلب: ۸۴۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رنگین کمان هنر درجشنواره تابستانه منطقه آزادانزلی پدیدارشد

به گزارش پانابه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، همزمان با حضور چشم گیر گردشگران تابستانه در محدوده تجاری و گردشگری این منطقه، مجموعه ای از برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در جشنواره تابستانی با هدف معرفی سرمایه های هنری و اجتماعی، ایجاد فضایی شاد، مفرح و تکریم مناسبتهای ملی و مذهبی برگزار می شود.
دبیر جشنواره های منطقه آزاد انزلی با تشریح برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری طرح های و برنامه های فرهنگی، هنری و گردشگری که با مشارکت فعالان اقتصادی و فرهنگی و هنری منطقه تا تاریخ 12 شهریور ادامه خواهد داشت.
مدیر فرهنگی و هنری این سازمان افزود: رادیو موج آزاد بعنوان نخستین رادیو محیطی محدوده تجاری و گردشگری منطقه هر روز به مدت چهار ساعت اقدام به پخش برنامه های زنده و متنوع گزارشی، نمایشی و هنری می کند.
مهدی کاظمیان خاطرنشان کرد: مقارن با ایام خجسته اعیاد قربان و غدیر برنامه های فرهنگی شامل موسیقی سنتی و نمایش آیینی در نوروزخانه اجرا خواهد شد.
وی یاداور شد: تابستان امسال چهره های سرشناس موسیقی پاپ کشور همچون سالار عقیلی، شهرام شکوهی، شهاب مظفری، محسن یگانه، امید حاجیلی و محسن ابراهیم زاده در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه به صورت زنده برای علاقمندان به روی صحنه خواهند آمد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره پرواز بادبادک ها و نمایش آثار هنرمندان نقاش در تالار فرهنگی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی برای عرضه مستقیم کالای هنرمندان بومی در نوروزخانه، اجرای بازی های بومی محلی،جشنواره مجسمه های شنی، مسابقات ویژه کودکان، برگزاری مسابقات ورزش های دریایی و ساحلی، اجرای جنگ های شبانه و عصر شعر با حضور هنرمندان و شاعران گیلان زمین از دیگر برنامه های فرهنگی این سازمان در تابستان امسال است.
علاوه بر اجرای برنامه های متنوع هنری استفاده از زیرساخت های تفریحی و گردشگری منطقه شامل مرکز تفریحات دریایی آقایان و بانوان، استخر ساحلی، آکواریوم، بهشت پرندگان، پارک ساحلی، پارک های جنگلی و امکاناتی همچون اتوبوس دریایی، پاراموتور و جت اسکی و سایر تفریحات دریایی این منطقه سفری جذاب و لحظاتی ماندگار را برای گردشگران منطقه آزاد انزلی در تابستان 97 رقم خواهد زد.
به گزارش پانا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
این منطقه از کانون های گردشگری گیلان محسوب می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار