در بازدید از خبرگزاری پانا؛

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهادت دانش‌آموزان یمنی: امیدوارم جنایت علیه کودکان پایان یابد

خبرگزاری پانا می‌تواند از ظرفیت خبرنگاران افتخاری در همه مدارس آموزش و پرورش استفاده کند

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش در بازدید از خبرگزاری پانا به ظرفیت‌های این خبرگزاری در حوزه جذب ، پرورش نیرو و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و تاکید کرد تمام امکانات آموزش و پرورش برای رسیدن به این هدف مهم، در اختیار این خبرگزاری قرار دارد.

کد مطلب: ۸۴۴۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهادت دانش‌آموزان یمنی: امیدوارم جنایت علیه کودکان پایان یابد

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری پانا حضور یافت و بعد از بازدید از بخش‌های مختلف این خبرگزاری از خبرنگاران این رسانه قدردانی کرد. بطحایی در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران خبرگزاری پانا گفت: «امیدوارم این روز بهانه‌ای برای توجه بیشتر به شما و سختی‌هایی که در این شغل متحمل می‌شوید، باشد. من به عنوان یک مدیر دولتی وقتی می‌بینم که برای تهیه یک خبر و انعکاس یک اتفاق در کشور چگونه یک مسئول را دنبال می‌کنید و مسئولان هم تحت تاثیر فشارها دیواری کوتاه‌تر از خبرنگاران پیدا نمی‌کند، متاثر می‌شوم.»

بطحایی در ادامه به حادثه بمباران اتوبوس دانش‌آموزان یمنی از سوی عربستان اشاره کرد و گفت: «من به عنوان یک معلم که همه دانش‌آموزان دنیا را شاگردان خود می‌داند، از شهادت تعداد زیادی از دانش‌آموزان یمنی که در حمله ناجوانمردانه و بسیار شنیع سعودی‌ها که با همکاری آمریکایی‌ها انجام می‌شود به شهادت رسیدند، متاثر شدم.»

او ادامه داد: «جامعه بشری باید برای این اتفاق خون بگرید و از این جنایت بسیار شنیع ابزار انزجار کند. امیدوارم روزی برسد که این جنایت‌ها و ناجوانمردی‌ها پایان یابد و حق مردم و کودکان و نوجوانانی که زیر بمباران متجاوزان به خاک و خون کشیده شدند، از زورگویان پس گرفته شود و ان‌شاءالله آن روز دیر نخواهد بود.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود به ویژگی‌های خبرگزاری پانا اشاره کرد و گفت: «خبرگزاری پانا ویژگی‌هایی دارد که شاید کمتر خبرگزاری در ایران از این ویژگی‌ها برخوردار باشد. پانا به دلیل اتصالی که به وزارت آموزش و پرورش دارد دارای یک شبکه گسترده و مویرگی در داخل و خارج کشور است. این شبکه این امکان را فراهم کرده است که هر تعداد خبرنگار افتخاری را که نیاز داشته باشید، در دورترین نقاط کشور در اختیار شما می گذارد. شما می‌توانید در هزاران شهر و روستای دور افتاده کشور خبرنگار افتخاری داشته باشید تا برای شما تولید خبر کند و این خبرها از طریق خبرگزاری پانا در اختیار دیگر رسانه‌ها قرار گیرد.»

او ادامه داد: «شما در اکثر کشورهای دنیا که مدارس جمهوری اسلامی در آنها فعال است و در دورترین روستاهای کشور می‌توانید خبرنگار افتخاری داشته باشید تا همه اتفاقات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را با کمترین هزینه برای شما مخابره کند. این خبرنگاران می‌توانند بسیاری از اخبار ناب و دست اول را به راحتی در اختیار شما قرار دهند.خواسته من از مدیریت خبرگزاری این است که این سرمایه بسیار ارزشمند را قدر بداند.»

بطحایی استفاده از این ظرفیت و ویژگی منحصربه فرد را مستلزم شناسایی و آموزش دانش آموزان مستعد دانست و گفت: «در مرحله اول باید دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به خبرنگاری شناسایی شوند و در این مسیر مدارس باید با پانا همکاری لازم را داشته باشند. باید در هر مدرسه دو و یا سه خبرنگار افتخاری وجود داشته باشد و این خبرنگاران باید به طور مستمر تحت آموزش قرار گیرند.»

او ادامه داد: «در آموزش این دانش‌آموزان نیز شبکه تعاملی سینا که این روزها شروع به کار کرده است، می‌تواند بستر مهمی برای رسیدن به این هدف باشد و شما می‌توانید از این طریق به خبرنگاران افتخاری خود به صورت آنلاین آموزش دهید و در پایان هر دوره به آن‌ها گواهینامه آموزش خبرنگاری اعطا شود.»

وزیر آموزش و پرورش به ظرفیت مدارس خارج کشور برای کمک به امر اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: «آموزش و پرورش و خبرگزاری پانا این ظرفیت را دارد که دانش‌آموزان ایرانی را که در کشورهای مختلف تحصیل می‌کنند، به عنوان خبرنگار افتخاری آموزش دهد و آن‌ها نیز اخبار مربوط را برای خبرگزاری پانا مخابره کنند. این‌ها مواردی است که می‌تواند یک گام و جهش بلند برای خبرگزاری پانا ایجاد کند. خبرگزاری های دیگر برای پوشش خبر در کشورهای مختلف باید هزینه بسیار زیادی را متحمل شوند اما پانا می تواند این اخبار را از طریق خبرنگاران افتخاری خود به دست آورد.»

بطحایی گفت:«ما آمادگی داریم امکانات و منابع لازم از جمله امکانات موجود در 105 هزار مدرسه، 770 اداره آموزش و پرورش، 32 اداره کل آموزش و پرورش استانی را در اختیار پانا قرار دهیم و آنها نیز به عنوان واحدهای سازمانی پانا باید همکاری لازم را با خبرگزاری داشته باشند و اگر هرکدام از این واحدها با پانا همکاری نکردند، این آمادگی را دارم که به عنوان وزیر آموزش و پرورش آن‌ها را توبیخ کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار