ایلام مهیای اربعین می شود/ مهران مرکز خدمات دهی به زائران

ایلام (پانا) - در استان ایلام ماه محرم در واقع حس و حالی دیگری به خود می گیرد و در یک ماه مانده دستگاه های اجرایی استان خود را برای حماسه بزرگ اربعین حسینی آماده می کنند.

کد مطلب: ۸۴۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ایلام مهیای اربعین می شود/ مهران مرکز خدمات دهی به زائران

زمان رو به ایامی می رود که برای همه ما خاطرانگیز است ایامی که سراسر از شور و عشق و صفا همراه است؛ آری تا شروع ماه محرم یک ماه مانده و به تدریج همه و همه خود را برای استقبال از این ماه عزیز و نورانی آماده می کنند.

فارغ از آئین های محرم در هر استان و منطقه ای اما در استان ایلام ماه محرم در واقع حس و حالی دیگری به خود می گیرد و در یک ماه مانده دستگاه های اجرایی استان خود را برای حماسه بزرگ اربعین حسینی آماده می کنند.

البته همچنان برخی فعالیت ها بعد از اربعین سال گذشته همچون چهار خطه کردن مسیر ایلام مهران در دستور کار قرار گرفته که به علت وسعت کار همچنان در حال انجام است.

مهران مهیای زائران اربعین

شهردار مهران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای اربعین امسال در مهران گفت: مرز مهران از جایگاه ویژه ای برای تردد زائران برخوردار بوده و همواره مورد استقبال شمار زیادی از هموطنانمان و مردم سایر کشور های اسلامی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: به همین جهت و باتوجه به ورود مسافران به شهر مهران نیاز است تا از هم اکنون در جهت رفاه مسافران و زائران تلاش کرد.

شهردار مهران ادامه داد: ایجاد سیستم روشنایی از ورودی شهر سمت ایلام تا پل زائر یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و تلاش می شود تا قبل از اربعین به بهره برداری برسد.

شاکیان افزود: مدیریت و ساماندهی پارکینگ ها ، نصب تابلوهای راهنما و اطلاع رسانی که فاز نخست آنها به اتمام رسیده است و خط کشی معابر اصلی و آسفالت از دیگر اقدامات اربعین توسط شهرداری است.

وی اظهار کرد:اصلاح هندسی ؛ تعمیر و اصلاح سرویس های بهداشتی و نظافت شهر در قالب اکیپ هایی به صورت فعال و همه روزه نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر از دیگر اقدامات شهرداری برای اربعین می باشد.

شهردار مهران خادمی آستان امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ و توفیقی ارزشمند عنوان کرد و افزود: خادمی زائران اربعین حسینی(ع) یکی از فرصت‌ها و توفیقاتی است که نصیب هر کس نمی‌شود و کسانی که در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می‌کنند، این توفیق به صورت خاص نصیب شان می‌شود، لذا افتخار خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی(ع)، افتخاری است که نصیب شورای محترم اسلامی و ما شده است و باید شکرگذار این نعمت باشیم.

تمامی موکب ها در شهر مهران مستقر می شوند

حجت‌الاسلام "علی چراغی پور"، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی این استان، با تقدیر از فعالیت‌های مواظب در ایام اربعین حسینی در مناطق شهری و روستایی استان طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته 220 موکب در کل استان دایر شد که در راستای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

وی، بابیان اینکه اگر تلاش همه‌جانبه موکب داران نبود، خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی آن‌گونه که باید پیش نمی‌رفت، گفت: بر اساس دستورالعمل کمیته مشارکت‌های مردمی، موکب داران می‌توانند در صورت هرگونه تغییر در هیئت‌امنای خود و سایر موارد اقدام نمایند و مجوز جدید فعالیت دریافت کنند.

چراغی پور، بابیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای اعطای مجوز فعالیت موکب داران وجود ندارد، ابراز کرد: در سال گذشته در شهر ایلام 76 موکب، مهران 54 موکب، دهلران 41 موکب، سرابله 14 موکب، ملکشاهی 10 موکب، ایوان 10 موکب، دره شهر 5 موکب، چوار 5 موکب، آبدانان 3 موکب، بدره 4 موکب و سیروان 2 موکب دایر شده بود.

وی، با اشاره به اینکه امسال هیچ‌گونه موکبی در داخل شهر ایلام فعالیت نخواهد داشت، ابراز کرد: تنها 5 ایستگاه صلواتی ویژه در شهرستان مهران امسال فعالیت خواهند داشت و مجوز فعالیت در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی را خواهند داشت.

افزایش پاسگاه های سیار و گشت ها در ایام اربعین

"سعید عالی پور"، فرمانده انتظامی شهرستان ایوان نیز در این خصوص گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته ، اجرای اقدامات لازم جهت تسهیل تردد زائران حسینی(ع) در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وی یادآور شد: معایب اربعین سال گذشته احصا و امسال با افزایش پاسگاه های سیار و گشت ها در محل تردد زائران در تلاشیم که امنیت 100 درصدی برای زائران ایجاد کنیم.

مسئول کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین شهرستان ایوان تاکید کرد: در آینده نزدیک جلسه ای با هیات امنای مساجد مسیر اربعین و مسئولان موکب ها تشکیل و در خصوص محل برپایی ایستگاه های صلواتی و همچنین آمادگی مساجد برای خدمات رسانی به زائران تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

عالی پور اضافه کرد: هماهنگی های لازم با نهادها و سازمان های مرتبط برای وحدت رویه در ارائه خدمات رسانی در خصوص خدمات رفاهی، ترافیکی و انتظامی در مسیر زائران انجام می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار