نظری، عضو شورای شهر تهران:سن خدمت شهردار تهران پُر نشده است و مشکلی برای ادامه کار ندارد

برخی نمایندگان مجلس بازنشستگی را در رأس اولویت‌های خود قرار دادند که تکلیف شهردار تهران را مشخص کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاحات صورت گرفته در قانون به‌کارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار تهران نمی‌شود، گفت محمد افشانی پیش از موعد بازخرید شده است و امکان بازگشت به کار برای او وجود دارد و با توجه به اینکه سن خدمت او پر نشده است، مشکلی برای ادامه کار نخواهد داشت.

کد مطلب: ۸۴۴۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نظری، عضو شورای شهر تهران:سن خدمت شهردار تهران پُر نشده است و مشکلی برای ادامه کار ندارد

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و در پاسخ به اینکه آیا این قانون شامل شهردار تهران نیز می‌شود، توضیح داد: قانون منع به‌کارگیری نیروهای بازنشسته، بسیار قانون خوبی است و اصلاحاتی هم که اخیرا درباره آن به تصویب رسیده است، وضع را بهتر از قبل کرده چون با استثنائاتی که پیش از این وجود داشت، خیلی از افراد از دولت خارج نمی‌شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: چون شهردار تهران بر اساس مصوبه هیات وزیران همتراز وزیر محسوب می‌شود و همترازی نیز جزو استثنائات قانون به‌کارگیری بازنشستگان بود، برای شهردار تهران دغدغه‌ای وجود نداشت اما اکنون از آنجا که در اصلاحات جدید همترازی‌ها حذف شده است، جایگاه شهردار تهران نیز مستثنی نیست. اما اینکه این موضوع شامل حال آقای افشانی می‌شود یا خیر، ما معتقدیم که نمی‌شود. علتش این است که آقای افشانی پیش از موعد بازخرید کرده است و امکان بازگشت به کار برای او وجود دارد.

وی اضافه کرد: البته آقای افشانی هنوز بازگشت به کار نکرده‌ است و چون نیروی وزارت جهاد کشاورزی بوده به لحاظ قانونی معتقدیم زمانی که بازگشت به کار کند با توجه به اینکه تحصیلاتش کارشناسی ارشد است می‌تواند تا 35 سال به دولت خدمت کنند. در واقع با توجه به اینکه سن خدمت او پر نشده است، مشکلی برای ادامه کار نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حسن رسولی از سوی شورای شهر تهران مأمور شد تا تمام جوانب موضوع را بسنجد و بر اساس آن، شورا تصمیم بگیرد. درباره شهردار تهران دو نکته وجود دارد، یک اینکه در نهایت مرجعی که باید تصمیم بگیرد، شورای شهر تهران است. دوم اینکه مجلس در نهایت می‌تواند نظر تفسیری خود را اعلام کند که این موضوع می‌تواند به صورت طرح مطرح شود یا می‌‌تواند با درخواست بیرونی انجام شود. ما آمادگی داریم نظر مجلس را در این زمینه بپرسیم. البته برای مجلس هم این موضوع ملاک است چرا که برخی نمایندگان مجلس بازنشستگی را در رأس اولویت‌های خود قرار دادند که تکلیف شهردار تهران را مشخص کنند و احتمالا اگر شهرداری هم اقدامی نکند، خود نمایندگان مجلس پیشقدم خواهند بود.

نظری در پاسخ به این پرسش که اگر این قانون مشمول شهردار تهران شود، آیا شورای شهر تهران به گزینه دیگری هم فکر کرده است؟ گفت: به گزینه دیگری فکر نمی‌کنم. شخصا معتقدم در این بازی و صحبت‌هایی مبنی بر اینکه آقای افشانی باید از شهرداری برود، با دو گروه در طرف هستیم. گروه رقیبی که دانسته تلاش می‌کند که مدیریت شهری را زمین بزند و گروه دیگر، دوستانی هستند که از روی ناآگاهی یا سادگی به این بازی ورود کرده‌اند و به آتش آن دامن می‌‌زنند. معتقدم که نه شهر تهران و نه مدیریت شهری تهران، توان و تاب این را ندارد که بخواهد شهردار جدید را به خود ببیند. صادقانه باید بگویم اگر دوستان در این بازی که می‌خواهد ما را به سمت انحلال ببرد، عاقلانه تصمیم نگیرند ضررش به کل کشور خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار