پیش بینی توفانی با سرعت 100 کیلومتر در شمال سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش در شمال استان طی هفته جاری به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

کد مطلب: ۸۴۴۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی  توفانی با سرعت 100 کیلومتر در شمال سیستان و بلوچستان

علی ملاشاهی اظهار کرد: از اواسط وقت روز شنبه 20 مرداد تا پایان هفته آینده وزش باد خیلی شدید پنج شهرستان شمال استان را فرا می گیرد به‌طوری‌که بیشینه سرعت وزش باد تا بیش از 90 و گاهی بیش از 100 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه توفان شدیدتر و سرعت باد بیش از 100 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاه‌های زابل و زاهدان وجود دارد .

وی با بیان اینکه وزش این باد شدید علاوه بر خیزش گردوغبار و کاهش شدید دید موجب کاهش کیفیت هوا در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز می‌شود، افزود: در این مدت در جاده های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم باد وگردوخاک سبب کاهش دید می‌شود.

ملاشاهی در بخش دیگری به احتمال تشکیل توده عظیم گردوغبار و نفوذ آن به نواحی مرکز و جنوب استان اشاره کرد و گفت: با نفوذ این توده به نواحی مختلف مرکز و جنوب استان، دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق به شدت کاهش می‌یابد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های وزش بادهای 120 روزه کاهش کاهش دماست که هفته آینده در نیمه شمال استان رخ می‌دهد به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این مناطق بین 3 تا 5 درجه کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار