مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان

جلسه مدیران و سرگروه های آموزشی شرق استان گلستان برگزار شد

گرگان (پانا) - جلسه مدیران و سرگروه های آموزشی شرق استان گلستان با حضور مدیرکل و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان در شهرستان گنبدکاووس برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۴۴۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیران و سرگروه های آموزشی شرق استان گلستان برگزار شد

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در همایش مدیران مدارس و سرگروه های آموزش متوسطه نظری شرق گلستان که در گنبد برگزار شد، گفت: هرگونه مشارکت خانواده ها برای کمک به مدارس قبل از مهر ماه باید اختیاری باشد.

وی با اذعان به وجود برخی مشکلات در مدارس از جمله پرداخت نشدن سرانه ها و وجود قبض های پرداخت نشده آب، برق، گاز و تلفن که مشارکت خانواده ها را در این خصوص می طلبد، افزود: با این حال مدیران مدارس هنگام ثبت نام، تنها باید پول کتاب و بیمه را دریافت نمایند.
گوهری راد اضافه کرد: برای دریافت شهریه در مدارس غیردولتی و هیات امنایی براساس میزان تعیین شده در سامانه شهریه، مشکلی وجود ندارد اما خانواده ها باید شهریه ها را به حساب مدرسه واریز و از پرداخت نقدی آن خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: نظارت های مستمر محسوس و نامحسوس از مدارس گلستان هنگام ثبت نام انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین مدیران را راهبران آموزشی مدارس دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت مسائل آموزشی و پرورشی مدیران باید برنامه داشته باشند.

گوهری راد افزود: در کنار برنامه ریزی که بایستی مبتنی بر واقعیت ها و نه آرمانی باشد، استفاده صحیح از مشارکت معلمان، خانواده ها و دانش آموزان نیز در پیشبرد امور مهم است و نباید از آن غفلت شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و ضرورت سعه صدر فرهنگیان برای دریافت مطالبات، اضافه کرد: براساس این شرایط و مشکلات مالی دولت، پرداخت مطالبات این قشر به تاخیر می افتد اما نباید خللی در انگیزه معلمان برای آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم ایجاد شود.

گوهری راد تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور، مشکلاتی را برای خانواده ها نیز ایجاد کرده و اگر مدیران مدارس بخواهند با بی تدبیری، به اجبار از خانواده ها پول دریافت نمایند، بر خلاف اصول اخلاقی و قانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تغییر تمام کتاب های درسی پایه دوازدهم و کاهش ساعت آموزشی این پایه از 36 به 24 ساعت در سال تحصیلی جدید، از مدیران مدارس خواست در مدت باقی مانده، نسبت به آگاهی بخشی به خانواده ها و نیز فراهم کردن فضای مناسب آموزشی تلاش کنند.
گوهری راد آمار دانش آموزان گلستان درسال تحصیلی جدید را 347 هزار نفر اعلام کرد و از خانواده هایی که دانش آموز پایه اول دبستان دارند، درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به سنجش سلامت و ثبت نام اقدام نمایند.

وی اهمیت حضور توامان دانش آموزان و معلمان در اول مهر ماه در کلاس درس را یادآور شد و بر رعایت آن از سوی این دو قشر با نظارت مدیران مدارس تاکید کرد.

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این همایش با تشکر از زحمات معلمان و خانواده ها درسال تحصیلی 97 - 96، هرگونه موفقیت مدیران مدارس را منوط به برنامه ریزی اصولی و استفاده از تجربیات گذشته دانست و برآن تاکید کرد.

دراین همایش ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز توضیحاتی درخصوص تغییرات کتاب های پایه دوازدهم و ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها و برگزاری کلاس های آموزشی برای دبیران این پایه ارائه داد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار