خطیب نمازجمعه شهرستان خوسف :

تقوا بهترین توشه انسان در آخرت است

خوسف (پانا) ـ خطیب نمازجمعه شهرستان خوسف با اشاره به خطبه 181 نهج البلاغه اظهار کرد: امیرالمومنین در این خطبه همه ما را به تقوا دعوت می کند و در رابطه با علت این دعوت می گوید، این دنیا تمام شدنی است، بقا ندارد و ما در حال عبور هستیم، هیچ ذات و توشه ای به درد انسان نمی خورد و تنها چیزی که به درد انسان می خورد و در بازار آخرت خریدار دارد تقواست.

کد مطلب: ۸۴۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تقوا بهترین توشه انسان در آخرت است

حامدشاهبیکی خطیب نمازجمعه خوسف در اولین خطبه اشاره کرد تقوا درقران کریم بیش از250بارتکرار شده است.وی هم چنین افزود تقوا معنی های مختلفی دارد.تقوای عمومی ازجمله پرهیز و مراقبت از گناه ،بهترین توشه برای انسان است ، تقوای تخصصی بعد از این که انسان توانست به تقوای عمومی دست پیدا کند خداوند متعال راه دست یابی به تقوای تخصصی را به او عطاخواهد کرد.


شاهبیکی به بزرگی و بخشندگی پیامبران همچنین مسلمان شدن کافران اشاره کرد وگفت : خیلی از امامان و پیامبران توانسته اند خیلی ازکافران بزرگ را به دین اسلام که یکی از بزرگترین وکامل ترین دین هاست دعوت کند.


امامت جمعه خوسف درخطبه های دوم خود به دفاع از دین و علم، گریزی زد و گفت : انسان ها باید بتوانند از دین خود دفاع کنند.دین گنج است و باید بتوانیم از گنج خود دفاع کنیم .
وی به روز اول ذی الحجه:روز ازدواج ملکوتی امام علی (ع)حضرت فاطمه (س)است و چه خوب است ما انسان ها بتوانیم در زندگی از امامان و پیامبران پیروی کنیم .

امام جمعه خوسف به نقشه های دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت :دشمنان اسلام می خواهند بین مسئولان ومردم تفرقه بیندازد، اما مردم ایران، دوست داران انقلاب،مسئولین، باید بتوانیم نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.


شاهبیکی از گرانی های اخیر یاد کردو گفت: درکشورما مدیریت اقتصادی کم است و مردم باید عزم همگانی داشته باشند تا بتوانند به پیروزی دست یابند.


وی به بیست و سه مرداد وپیروزی مردم اشاره کرد و گفت :مقاومت جانانه مردم قابل تقدیر است .اسرائیل بعد ازجنگ سی و سه روزه توانست به نیروی مردم ایران و خداوند متعال پی ببرد.

امام جمعه خوسف در آخرین سخنش ازسفر حجاج گفت وخاطرنشان کرد: انسان ها درصورت توان باید حج برود و لبیک به خداوند بگویند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار