کتابخانه تخصصی رسانه پاتوق خبرنگاران می‌شود

اصفهان (پانا) - کتابخانه تخصصی رسانه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مجتمع مطبوعاتی گشایش یافت.

کد مطلب: ۸۴۴۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه تخصصی رسانه پاتوق خبرنگاران می‌شود

افتتاح یک کتابخانه مخصوص اهالی رسانه اصفهان از مدت‌ها پیش در ذهن مدیران پیشین و فعلی فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مجتمع مطبوعاتی اصفهان بود که همزمان با روز خبرنگار به ثمر نشست.

آیین گشایش کتابخانه تخصصی رسانه با حضور محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد عیدی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد زندآور، رییس خانه مطبوعات استان اصفهان و عضو شورای شهر، تنی چند از اعضای شورای شهر و جمعی از خبرنگاران و عکاسان اصفهانی برگزار شد.

فاطمه شفیعی مدیر فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح کتابخانه تحصصی رسانه در مورد خصوصیات این مرکز اظهار داشت: این کتابخانه شامل 1300 کتاب تخصصی در حوزه رسانه است که همه آنها منابع معتبر و بزرگ این حوزه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، انتشارات همشهری، انتشارات ثانیه و ... در این کتابخانه افزود: رسانه‌های اصفهان پیش از این کتابخانه تخصصی نداشتند و نیاز مبرم پژوهشگران این حوزه و روزنامه‌نگاران باعث شد چنین کتابخانه‌ای را افتتاح کنیم.

مدیر فرهنگسرای رسانه ادامه داد: آرشیو پرباری از روزنامه‌های قدیمی و آرشیو کاملی از روزنامه‌های محلی استان در کتابخانه تخصصی رسانه گنجانده شده که می‌تواند منبع بسیار خوبی برای اهالی رسانه و به خصوص پژوهشگران این حوزه باشد.

شفیعی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی رسانه به پاتوق رسانه‌های اصفهان تبدیل خواهد شد، گفت: یک روز در هفته در این کتابخانه پاتوق رسانه‌ای خواهیم داشت و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اصفهانی می‌توانند به دور از استرس و فشارکاری محیط تحریریه‌ها، در مکانی مناسب در مورد اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها بحث و تبادل نظر کرده و آنها را نقد و بررسی کنند که این موضوع می‌تواند به ارتقای سطح کیفی رسانه‌های استان کمک زیادی کند.

وی در مورد شیوه عضویت اهالی رسانه استان اصفهان در کتابخانه تخصصی رسانه بیان داشت: خبرنگاران و عکاسان اصفهان با مراجعه به سایت کتابخانه‌ها و یا مراجعه حضوری به کتابخانه تخصصی رسانه فرم مربوط به عضویت را پر می‌کنند و پس از عضویت، می‌توانند از سایر کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری اصفهان نیز استفاده کنند.

مدیر فرهنگسرای رسانه تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار مجتمع مطبوعاتی اصفهان اتاقی به کتابخانه اختصاص یافته بود، اما این اتاق اخیراً و از حدود یک ماه پیش تجهیز، سیستم امانت کتاب راه‌اندازی و کتاب‌های موجود کدگذاری شد و افتتاح کتابخانه تخصصی رسانه با همکاری و تلاش رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، معاون فرهنگی هنری و همچنین رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه این سازمان به ثمر نشست.

شفیعی به قول معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارسال آخرین کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای کتابخانه تخصصی رسانه اصفهان اشاره کرد و گفت: قرار است به زودی 100 عنوان کتاب جدید برای این کتابخانه ارسال شود که معتبرترین منابع در حوزه رسانه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار