معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: بهترین مسیر برای تربیت انسان ها هنر است

امروزه جشنواره فرهنگی هنری مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های هنری کشور است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جشنواره فرهنگی هنری را مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های هنری کشور در آینده نه چندان دور دانست که بالاترین دستاورد جشنواره است.

کد مطلب: ۸۴۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: بهترین مسیر برای تربیت انسان ها هنر است

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: خدا را شاکرم که در ایستگاه پایانی سی و ششمین دوره جشنواره در خدمت شما هستیم.

او ادامه داد: جا دارد به جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه که طلایه‌داران عرصه هنر هستند روز خبرنگار را تبریک بگویم و یاد شهدای خبرنگار و افرادی که در این مسیر از جانشان مایه گذاشتند را گرامی بداریم.

کاظمی افزود: از مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده دارند و همکارانی که یک سال تلاش و تمهید مقدمات کردند، تشکر می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است که مسیر طولانی و پرپیچ و خمی را در طول سال طی کرده و امروز به ایستگاه پایانی رسیده است.

او گفت: شرکت بیش از ۶ میلیون نفر رشته دانش‌آموز در سطح مدرسه، بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه کشور و برگزیده شدن حدود ۲ هزار منتخب در ۵ حوزه فرهنگی هنری نشان از میدان تاثیرگذاری حرکت در فضای تعلیم و تربیت دارد.

کاظمی ابزار هنر را یکی از بهترین ابزارها و رساترین وسیله و ابزار برای انتقال هر نوع پیامی دانست که برای گوینده و مخاطب جذابیت خاصی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی را برشمردند که یکی از مهم ترین ساحت‌ها ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی است و نشان از اهمیت و جایگاه هنر در فرآیند تعلیم و تربیت دارد.

او ادامه داد: هنر هم هدف سند تحول و هم ابزاری در خدمت تمام ساحت‌هاست. تربیت دینی، علمی، اقتصادی و اجتماعی با ابزار دینی صورت می‌گیرد، لذا گسترده ابزار هنر به هنر محدود نمی‌شود و بهترین مسیر برای تربیت افرادی است که می‌توانند به جامعه خدمت کنند.

کاظمی: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی را برشمرده‌اند که یکی از مهم ترین ساحت‌ها ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی است و نشان از اهمیت و جایگاه هنر در فرآیند تعلیم و تربیت دارد

کاظمی جشنواره فرهنگی هنری را بهترین عرصه برای کشف استعدادهای هنری دانست که بهترین سرمایه‌های هنری کشور در آینده از بین این دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه این جشنواره مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های هنری کشور در آینده نه چندان دور است و این بالاترین دستاورد جشنواره است.

او ادامه داد: در کنار وظیفه نطام تعلیم و تربیت حتما باید به تقویت هنری و زیبایی شناسی دانش‌آموزان توجه کنیم و در برنامه درس ملی فضایی را برای پرداختن به مساله هنر و نشان دادن استعدادهای دانش‌آموزان مهیا کنیم لذا مسیر جشنواره بهترین مسیر برای شکوفایی این استعدادهاست.

کاظمی افزود: رویکرد مهارت‌های تخصصی که دانش‌آموزان در کنار مهارت‌های ارتباطی در فضایی تعاملی در یک همایش ارزشمند کسب می‌کنند مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آشنایی شما دانش‌‌آموزان با توانمندی‌های دانش‌آموزان سراسر کشور مهم است زیرا یقینا از شما بهترین چهره‌های فرهنگی هنری آینده کشور را می‌سازد.

او افزود: در کنار کشف و ارتقای توانمندی و استعدادهای دانش‌‌آموزان مسیری برای مهارت افزایی و مهارت تخصصی فرهنگی هنری مورد نیاز دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

کاظمی ادامه داد: این جشنواره‌ها خودباوری، اعتماد به نفس، عزت‌مندی و توانمندی را ارتقا می‌دهد‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره داروی شفابخش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است. افزایش تاب‌آوری، کنترل خشم و فقرزدایی با روحیه شاد و نشاط جامعه تقویت می‌شود و شما جلودار حرکت‌های شادی بخش در فضای عمومی جامعه هستید که تربیت شهروند هوشمند، متفکر، خلاق، بصیر و آگاه برون‌داد این جشنواره است.

او در پایان گفت: زمانی هنر و فرهنگ ارزش پیدا می‌کند و ما را بالا می‌برد که روح خدایی و الهی و نگاه خدایی در عمر شما دمیده شده باشد و بقول مقام معظم رهبری هنر و هنرمندی متعهد است که اوج خدمت را به جامعه نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار