معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خبرداد:

انتشار 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت در نیمه دوم سال جاری

شیراز(پانا) - معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از ارائه 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت در نیمه دوم سال جاری خبرداد و گفت: در آمد حاصل از این مشارکت ها صرف احداث خط دو قطار شهری می شود.

کد مطلب: ۸۴۴۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
انتشار 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت در نیمه دوم سال جاری

محمدهادی هاشم پور در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این که حدود 20 درصد از کل بودجه شهرداری از طریق اوراق مشارکت تامین می شود، اظهار داشت: این موضوع با سال های گذشته بسیار تفاوت دارد، چرا که 50 درصد از اصل و سود اوراق مشارکت توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه امسال شهرداری شیراز که بیش از 3 هزار میلیارد تومان است، افزود: در چهارماه نخست سال جاری بیش از هزار میلیار تومان از این بودجه تامین شده است.

وی در خصوص منابع درآمدی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: عوارض ساختمانی و صدور پروانه ساخت و ساز در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 23 درصد افزایش، از محل ارزش افزوده 18 درصد کاهش، عوارض نوسازی و صنوف هشت درصد افزایش و منابع ستاد باغ ها 55 درصد کاهش داشته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز میزان درآمد های پایدار در تامین بودجه 97 شهرداری را 16 درصد دانست و بیان داشت: درآمدهای پایداری که از محل پرداخت عوارض و صدور پروانه ساخت نصیب شهرداری شیراز می شود حتی نمی تواند هزینه های جاری و حقوق کارمندان را که بیش از 30 درصد بودجه را به خود اختصاص داده است را برطرف نماید.

به گفته وی، هزینه های جاری شهرداری و حقوق کارکنان این اداره که بیش از 12 هزار نفر می باشند، ماهیانه مبلغی معادل 65 میلیارد تومان است.

هاشم پور با بیان این که در سال های گذشته، شهرداری بسیار پر هزینه اداره می شده است، افزود: در جهت کاهش این هزینه ها بسیاری از هزینه ها و طرح های غیر ضروری را بازنگری کردیم.

وی شفافیت را امری اجتناب تاپذیر در راستای دریافت اعتماد شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای شفاف سازی سایتی طراحی شده است تا کلیه اطلاعات سرمایه گذاری ها، مناقصات و مزایدات با تمامی اطلاعات در آن قرار گیرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به یکی از اولویت های شهرداری شیراز، کوتاه کردن فرایند سرمایه گذاری است، عنوان کرد: اکنون نیز در حال هموار سازی این فرایند برای ورود سرمایه گذار در حوزه های گردشگری ،فرهنگی، مشاغل نوپا ، فناوری اطلاعات ، بازیافت و ساخت هتل هستیم.

هاشم پور در خصوص پروژه های عمرانی شهر شیراز گفت: در حال حاضر بیش از 650 پروژه در شهر شیراز فعال است، که به جز چند مورد که دارای مشکل حقوقی می باشند، بقیه پروژه ها در حال ادامه کار خود هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار