برگزاری دومین جلسه انجمن ادبی مهتاب در نیشابور

نیشابور (پانا)- دومین جلسه انجمن ادبی مهتاب نیشابور همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جلسه انجمن ادبی مهتاب در نیشابور

زهره اکبرآبادی، مسئول انجمن مهتاب در نیشابور اظهارکرد: در این نشست مهدی نوروز معاون دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و استاد ادبیات میهمان جلسه بود و اعضاء پس از خواندن آثار خود پای نقد و نظر ایشان نشستند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در این نشست ادبی گفت: از شنیدن آثار شما بسیار لذت بردم و به کانون تبریک می گویم که فرصت پرورش استعدادهای ادبی نوجوانان را فراهم آورده است و آنچه مسلم است همه شما پیشینه مطالعاتی خوبی دارید و این در نوشته هایتان به خوبی مشهود است.

مهدی نوروز خاطرنشان کرد: برای ارتقاء دانش ادبی خود از هر دوره تاریخ ادبیات ( کهن-میانه و معاصر) پنج شاعر را انتخاب و به مطالعه آثار ایشان بپردازید تا به تفاوت های موجود میان کلام ایشان و نیز عبارات مورد استفاده هر دوره پی ببرید و این محقق نمی شود مگر با دقت و مطالعه بسیار که شما اولین قدم ها در این زمینه را به خوبی برداشته اید.

وی به بررسی تک تک آثار قرائت شده پرداخت و یادآورشد: استفاده به جا و مناسب از زبان محاوره، تصویر سازی های بدیع و زیبا، ایجاز و کم گویی ، دانستن جایگاه و ویژگی کلمات استفاده شده در ادبیات ایران را به عنوان نکات برجسته این آثار می باشد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی نیشابورتصریح کرد: شعر و داستان وقتی زیباتر می شود که چند ویژگی در آن رعایت شود: اول اینکه بر اساس یک تفکر بوجود آمده باشد بعد اینکه در هر اثر سعی کنید یک ویژگی جدید را وارد کنید و استفاده از صور خیال و آرایه های ادبی متناسب با زبان امروز را جدی بگیریدوضمن اینکه بسیار بخوانید و اجازه دهید دیگران اثار شما را بشنوند و آنها را نقد کنند .چرا که نقد این آثار بهترین راه برای پیشرفت شما خواهد بود.

در این جلسه 15 نفر از اعضاء به خوانش اثر پرداختند و در انتها کارگاهی با موضوع تشبیه برگزار و اعضاء به نوشتن اثر پرداختندوهمچنین کتاب آشنایی با شعر و عناصر آن تالیف دکتر مهدی نوروز و هادی محروقی از انتشارات آهنگ قلم به ایشان هدیه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار