محسن رجب پور: بهره برداری عام جامعه، برگ برنده کنسرت های خیابانی است

تهران (پانا)- محسن رجب پور تهیه کننده شناخته شده موسیقی ایران معتقد است، بهره برداری عام جامعه، برگ برنده کنسرت های خیابانی است.

کد مطلب: ۸۴۴۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محسن رجب پور: بهره برداری عام جامعه، برگ برنده کنسرت های خیابانی است

محسن رجب پور رییس انجمن صنفی تهیه کنندگان و تولید کنندگان اثار شنیداری شب گذشته در برنامه نقطه سر شب رادیو تهران درباره اجراهای خیابانی عنوان کرد: در حال حاضر گروه های موسیقی خیابانی در کشور ما سازمان دهی شده نیستند البته که اخیرا شهرداری فعالیت هایی را جهت شناسنامه دار شدن انها انجام داده است. این گروه ها در سراسر دنیا وجود دارند و سال هاست که فعالیت می کنند. این قبیل اجراها مرحله ای قبل از اجراهای رسمی هستند که هنرمندان خودشان را در جامعه به آزمون و خطا می گذارند تا کسب تجربه کنند.این روزها برخی هنرمندان رسمی ما اعلام کردند که با توجه به شرایط جامعه برای اجرای خیابانی تمایل دارند . باید توجه داشت که این اجرا با اجراهای دیگری که در سطح شهر می بینم تفاوت های جدی دارد.

رجب پور ادامه داد: وقتی که اجراهای خیابانی حرفه ای داشته باشیم ؛ آن دسته از جامعه که قدرت خرید بلیط کنسرت ها را ندارند می توانند استفاده کنند .بهره برداری عام جامعه، برگ برنده است. تجهیزات برگزاری کنسرت در ایران هست اما با برگزاری این اجراها ، تجهیزات چند برابر خواهد شد. ما مطابق سالن های بزرگ -البته نه سالن های صدهزار نفری استادیومی - ا ما اجرای پنجاه هزار نفری هم داشته ایم.

وی گفت : اخیرا در رفسنجان به دعوت شورای اسلامی آن شهر اجرایی داشته ایم که 35 هزار نفر شرکت کردند . این برنامه تجربه خوبی برای ما بود و شورای اسلامی شهر رفسنجان پیش قدم برگزاری یک کنسرت برای عام شد.

رییس انجمن تهیه کنندگان و تولید کنندگان آثار شنیداری اضافه کرد: گروه هایی که در سطح حرفه ای داریم به طور متوسط در سال پنجاه اجرا دارند که اگر یک اجرای رایگان داشته باشند، اتفاقی نمی افتد و شهرداری می تواند با ایجاد بستری مناسب برای رفتارهای فرهنگی و هنری از انان حمایت کند.

رجب پور گفت: این برنامه ها می تواند به شدت درآمد زا باشد. ما در فضایی مانند سر در باغ ملی می توانیم رویایی ترین کنسرت ها را با سازماندهی و ساز و کاری درست برگزار کنیم.

شب موسیقی رادیو تهران از مجموعه برنامه های نقطه سر شب ، چهارشنبه ها از ساعت 22 تا 2 بامداد از موج اف-ام، ردیف 94 پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار