ما باید دانش‌آموزانی فرهیخته و مجهز به علم روز تربیت کنیم

کرمانشاه (پانا) - برگزاری دومین نشست قطبی معاونان آموزشی اورامانات و ناحیه دو کرمانشاه با حضور معاون آموزش ابتدایی در شهرستان روانسر

کد مطلب: ۸۴۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ما باید دانش‌آموزانی فرهیخته و مجهز به علم روز تربیت کنیم

دکتر فضلی ضمن خیر مقدم به همکاران و معاونان آموزشی، شعار معاونت آموزش ابتدایی را «مدیر رهبر برنامه درسی» دانست و هدف از تشکیل چنین جلساتی را استفاده از تفکر و خرد جمعی عنوان کرد. وی با بیان این نکته که مدرسه مجری برنامه درسی و مدیر مسؤول مدرسه است، افزود: مدیران مدارس، مسؤول برنامه درسی هستند و از نظر حقوقی و حرفه‌ای باید به ایفای نقش مغفول‌مانده‌ی خود بپردازند.

ناهید فضلی در ادامه گفت: پرورش خلاقیت و نوآوری و تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان باید در اولویت باشد. ما باید دانش‌آموزانی فرهیخته و مجهز به علم روز تربیت کنیم و به آنها روش درست زندگی‌کردن را بیاموزیم.

وی با بیان اینکه تفکر و اندیشه زیربنای یک جامعه موفق است، عنوان کرد: تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش اعمال قدرت نیست؛ بلکه استفاده از قدرت تفکر جمعی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل یکی از مهمترین مولفه‌های رهبر برنامه درسی را تلاش برای پیوند آگاهانه دانش‌آموزان و جلب همکاری اولیا در حمایت از برنامه‌های درسی عنوان کرد و گفت: اگر مدیر بتواند اولیای دانش‌آموزان را با تفکرات مدرسه هم‌سو و همراه سازد، بی‌شک در کار خود موفق خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان از برگزاری دوره تامین مدرس استانی، حرفه‌ای‌سازی مدیران در راستای نقش رهبری برنامه درسی، همایش استانی و میز گرد با اساتید در شهریورماه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار