با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

آموزش های قرآنی در تربیت دانش‌آموزان سرلوحه کارها قرار گیرد

کرمان(پانا) - طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کرمان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش های قرآنی در تربیت دانش‌آموزان سرلوحه کارها قرار گیرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین، گفت: در سال تحصیلی ۹۷_۹۶ بالغ بر ۳۷۰ دانش آموز استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کرمان شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه باید آموزش های قرآنی در تربیت دانش‌آموزان سرلوحه کارها قرار گیرد، افزود: بهترین رهنمود و برنامه زندگی که انسان را به سعادت و حیات طیبه می‌رساند آموزه‌های قرآنی است.

اسکندری نسب آشنایی تمامی دانش آموزان با آموزه‌های قرآنی را مهم دانست و گفت: از تمامی دانش آموزان شرکت کننده در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان ۳ هزار و ۸۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: تنها نهاد فرهنگی که دانش‌آموزان را با آموزه های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا می‌کند دستگاه عظیم تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: امروز تمام تلاش ما این است که دانش آموزان را با رهنمودهای قرآن کریم آشنا کنیم.

احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه ۷۴ دانش آموز استان کرمان به مرحله کشوری مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور را پیدا کردند، گفت: شش دانش آموز استان کرمان در مرحله کشوری در رشته های مختلف حائز رتبه برتر شدند.

در ادامه صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان هدف از برگزاری مسابقات را دوستی، صفا، صمیمیت و عامل بودن به قرآن دانست و افزود: دانش آموزان قرآنی سرآمد همه دانش آموزان هستند و این دانش آموزان کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

وی گفت: با تلاش همه مسئولان باید در جهت تربیت دانش آموزان قرآنی در نهادهای فرهنگی و آموزشی قدم برداریم.

صدیقه مرادی مشارکت همه دستگاه‌ها در تربیت دانش آموزان قرآنی را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان قرآنی باید نمونه و الگو برای دیگر دانش‌آموزان داشتند و دستورات قرآنی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: تنها راه برون رفت از آسیب های اجتماعی در بین جوانان به خصوص دانش آموزان این است که برای اجرای برنامه‌های قرآنی برنامه‌ریزی صحیح و دقیقی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار