رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

وجود حتی یک مدرسه خشتی و گلی نیز برای ما مهم است

تبریز(پانا)- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود 987 کلاس خشتی و گلی در کشور گفت: حتی وجود یک مدرسه خشتی و گلی نیز برای ما مهم است و طی یک برنامه کوتاه مدت خواهیم کوشید تمامی مدارس خشتی و گلی کشور را به مدارس استاندارد تبدیل کنیم.

کد مطلب: ۸۴۳۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وجود حتی یک مدرسه خشتی و گلی نیز برای ما مهم است

مهراله رخشانی مهر ظهر امروز در چهل و نهمین گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و اجرایی نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشوردر باشگاه فرهنگیان تبریز بررسی وضعیت مدارس و کلاس‌های درسی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید را از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان و اظهار کرد: بررسی وضعیت پروژه های نیمه کاره و مقاوم سازی و بازسازی مدارس از دیگر مباحث مطروحه در این گردهمایی است .
وی با اشاره به وجود 987 کلاس خشتی و گلی در کشور گفت: حتی وجود یک مدرسه خشتی و گلی نیز برای ما مهم است و طی یک برنامه کوتاه مدت خواهیم کوشید تمامی مدارس خشتی و گلی کشور را به مدارس استاندارد تبدیل کنیم .
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال 82، نزدیک 70 درصد از مدارس کشور ناایمن بوده و نیازمند بازسازی یا مقاوم سازی هستند .
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس کشور تخریبی هستند، گفت: این موضوع قابل قبول نیست و باید در جهت رفع این مشکل بکوشیم .
وی ادامه داد: سرانه استاندارد فضاهای آموزشی در جهان 8/4 متر به ازای هر دانش آموز بوده، در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در ایران 5/2 متر مربع است .
رخشانی مهر اضافه کرد: پراکندگی سرانه فضای آموزشی در سراسر کشور برابر نیست و در برخی از استان ها نظیر استان سیستان و بلوچستان، سرانه فضای آموزشی پایین تر از میانگین کشوری است .
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در 11 استان پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: حال آنکه سرانه فضای آموزشی در آذربایجان شرقی 5/8 متر مربع و بالاتر از میانگین کشوری است .
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در حال حاضر 530 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد و بیش از 7 هزار کلاس درس جدید نیز مهر ماه سال جاری به آموزش و پرورش تحویل داده می شود که این موضوع نسبت به مهر ماه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است .
وی همچنین در خصوص وضعیت سیستم گرمایشی مدارس کشور گفت: پس از حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر مجلس تصمیم خوبی گرفت و بر اساس آن از محل عوارض شرکت گاز درصدی در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت تا سیستم های گرمایشی مدارس استاندارد شود .
رخشانی مهر با اشاره به اینکه 60 درصد مدارس کشور از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند، افزود: استاندارد سازی سیستم گرمایشی 40 درصد مدارس کشور نیز در دستور کار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار