مراسم افتتاحیه باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش در منطقه ۱۱ تهران؛

بطحایی: بیشترین صدمه‌ی غفلت از جامعه بزرگ بازنشستگان را نظام آموزشی متحمل شده است

تکریم پیشکسوتان، تکریم تجربه است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تکریم پیشکسوتان را تکریم تجربه دانست و گفت: ما از این‌تجربه در آموزش و پرورش که مخاطبش انسانی است که دائما در حال جست‌وجو برای یافتن راه حل مشکلات است، استقاده نکردیم.

کد مطلب: ۸۴۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: بیشترین صدمه‌ی غفلت از جامعه بزرگ بازنشستگان را نظام آموزشی متحمل شده است

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش در منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه برنامه ریزی‌های ما در آموزش و پرورش به نحوی است که عموما از جامعه بزرگ بازنشستگان غفلت می‌کنیم. این غفلت فقط در حوزه معیشت و رفاه آنها نیست و شاید مهم‌تر از همه اینا بیشترین صدمه این غفلت را نظام آموزشی متحمل شده است.

او ادامه داد: این عزیزان بعد از ۳۰ الی ۳۵ سال خدمت با کوله باری از تجربه خارج شدند در حالی که ما از دریای عظیم معرفت و تجربه آنها در بسیاری از مسائل آموزش و پرورش می‌توانیم‌ استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: متاسفانه به خاطر فراموش شدن و غفلت از این موضوع، این فرصت بسیار گرانقدر را از دست دادیم.

بطحایی تکریم پیشکسوتان را تکریم تجربه دانست و گفت: ما از این‌تجربه در آموزش و پرورش که مخاطبش انسانی است که دائما در حال جست‌وجو برای یافتن راه حل مشکلات است، استقاده نکردیم.

بطحایی گفت: تلاش همکاران من برای گسترش چنین مکان‌هایی در جهت ترمیم امکانات رفاهی برای پیشکسوتان نیست بلکه هدف اصلی این است که پیشکسوتان در مکانی مشخص جمع شوند و ما بتوانیم‌ از تجربیات آنها به عنوان یک هیات اندیشه‌ورز استفاده کنیم.

او ادامه داد: این مراکز که قرار است به عنوان باشگاه پیشکسوتان در کشور گسترش پیدا کند، باید از حیث امکانات، فضا و تجهیزات به گونه‌ای باشد که این عزیزان رغبت حضور بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی صحبت از تاسیس چنین مکانی مطرح شد، معیارهایی همچون‌فضای سبز و محیط آرام داشته باشد.

بطحایی با اشاره به اینکه خوشبختانه آموزش و پرورش از حیث امکانات و فضا وضعیت بهتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد و اردوگاه‌های ما در طول سال می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد، گفت: باید در هر استان یک گروهی تشکیل شود تا بتوانند دستور کار استفاده از این ظرفیت‌ها تعیین کند تا با در اختیار گذشتن این امکانات، از تجربیات پیشکسوتان در برون رفت مشکلات آموزش و پرورش استفاده کنیم.

در این مراسم که جمعی از معاونین و مشاوران وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند، بطحایی از قسمت‌های مختلف این باشگاه بازدید کرد و در انتها به صحبت‌ها ودرددل‌های پیشکسوتان آموزش و پرورش گوش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار