در بازدید از موسسه مطبوعاتی ایران؛

 واعظی: رسانه‌ها ضامن تحقق جمهوریت نظام‌اند

مسئولیت رسانه‌ها در غلبه بر جنگ روانی به راه افتاده علیه کشورمان بسیار مهم است

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهور نقش و مسئولیت رسانه‌ها را در عبور از وضعیت خطیر امروز جامعه بسیار اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت، تسهیل‌گر و ارتقا دهنده شفافیت در جامعه، ضامن تحقق جمهوریت نظام و دارای نقش و مسئولیتی مهم برای غلبه بر جنگ روانی به راه افتاده علیه کشورمان در شرایط فعلی هستند.

کد مطلب: ۸۴۳۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
 واعظی: رسانه‌ها ضامن تحقق جمهوریت نظام‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی که روز چهارشنبه و به مناسبت روز خبرنگار از مؤسسه مطبوعاتی ایران بازدید می‌کرد، در جمع مسئولین و خبرنگاران این مؤسسه روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه خبر تبریک گفت و یاد شهید صارمی و همه شهدای عرصه خبر را گرامی داشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: در بیش از دو دهه که از آغاز فعالیت روزنامه ایران می‌گذرد، هر بار در این مجموعه حضور یافتم، شاهد فعالیت با انگیزه و همراه علاقه همکاران این روزنامه بوده‌ام که باعث شده‌اند حرکت این مجموعه همواره روز به جلو و پیشرفت باشد.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه اداره مؤسسه‌ای که هر روز چندین روزنامه منتشر می‌کند، زحمات و گرفتاری‌های زیادی دارد، اظهار داشت: مسئولان مؤسسه مطبوعاتی ایران با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات به خوبی از عهده اداره و انتشار روزنامه‌های پنج‌گانه مؤسسه برآمده‌اند و همواره نشریه‌ای وزین به خوانندگان خود ارایه کردند که از این بابت از همه آنان صمیمانه تشکر و قردانی می‌کنم. این مؤسسه با وجود همه مشکلات نقش محوری در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شفافیت و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات یکی از سیاست‌های اساسی دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار داشت: وقتی موضوع شفافیت و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات محوریت می‌یابد، نقش رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت و تسهیل‌گر اجرای موفق این رویکرد، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

دکتر واعظی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید باور عمیقی به اهمیت نقش و فعالیت رسانه‌ها در جامعه دارد، تصریح کرد: اعتقاد راسخ دولت بر این است که تحقق جمهوریت نظام بدون باور عملی به اهمیت و جایگاه رفیع رسانه‌ها ممکن نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با اعتقاد جدی به شفافیت و لزوم دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، در زمینه تحقق این هدف نیز تلاش‌های گسترده‌ای داشته و هزینه‌های زیادی نیز در این مسیر پرداخته است.

دکتر واعظی با اشاره به به مسئولیت خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم، گفت: وقتی در مدت ۴ سال، پهنای باند اینترنت کشور ۱۵ برابر و دسترسی مردم به اینترنت از ۳ میلیون به ۱۵ میلیون نفر افزایش یافت، به خوبی آگاهی داشتیم که این تلاش دولت برای ارتقای شفافیت قابل بازگشت نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اداره موفق جامعه و حل مشکلات در گرو مشارکت همه آحاد مردم و بخش‌های جامعه است. امروز شرایط کشور متاثر از جنگ روانی و تبلیغات خارجی است که مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و برای غلبه بر این جنگ روانی، رسانه‌ها مسئولیت سنگین‌تری از دیگران برعهده دارند.

دکتر واعظی تصریح کرد: مردم به رسانه‌ها به عنوان امانتداران اطلاع‌رسانی بین آنان و حاکمیت اعتماد دارند و این مسأله نقش و مسئولیت رسانه‌ها را در وضعیت امروز مهم‌تر از همیشه می‌کند. جنگ اقتصادی که دشمن تلاش دارد علیه کشورمان به راه بیاندازد، قطعا هزینه‌هایی برای کشور خواهد داشت، اما اگر همه و به ویژه اصحاب رسانه‌ها، در کنار هم باشیم، می‌توانیم علاوه بر عبور موفق از این موقعیت خطیر، پایه مستحکمی نیز برای آینده اقتصاد کشور بسازیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور با سال ۹۱ بسیار متفاوت است؛ آن زمان وقتی تحریم‌های گسترده علیه کشورمان اعمال شد، ایران را در انزوا قرار داده بود، اما امروز شاهد آن هستیم که با آغاز عملی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، کشورهای مختلف دنیا نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

دکتر واعظی گفت: بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت که اجرای آن از دیروز آغاز شد، آرامشی نسبی را بر بازار طلا و ارز حاکم کرده و ادامه اجرای آن علاوه بر ایجاد تعادل و ثبات در بازار ارز و طلا، باعث تسری این آرامش و رفع التهاب از بازار کالاهای عمومی و معیشت مردم نیز خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن بازدید از بخش‌ها و تحریریه نشریات مختلف موسسه مطبوعاتی ایران، با مسئولان و خبرنگاران موسسه مطبوعاتی ایران نیز به شکل رو در رو گفتگو کرده و روز خبرنگار را به ایشان تبریک گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار