برگزاری آئین نکوداشت روز خبرنگار در کرج 

کرج (پانا) - به همت استانداری البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات البرز، آئین نکوداشت روز خبرنگار درتالار فرهنگی میلاد کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۳۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین نکوداشت روز خبرنگار در کرج 

این مراسم که با حضور محمدعلی نجفی استاندار البرز، سیروس شفقی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و مسئولین استانی و خانه مطبوعات و خانواده بزرگ رسانه البرز برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در این مراسم گفت: با وجود خبرنگاران، مردم می توانند هر چه بیشتر از خدمات دولت اطلاع یافته و در واقع خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

مقدم بیان داشت: اصحاب رسانه فرهیختگانی بی ادعا هستند که در برافروختن چراغ اطلاع رسانی به صورت مستقل عمل می کنند و در شرایط حساس کنونی امید بخشی به جامعه مهمترین رسالت خبرنگاران است.

استاندار البرز نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: گفتمان گسترش رابطه مردم با مسئولان باید ترویج یابد و در این بین رسانه ها نقش بی بدیل و موثری دارند.

محمدعلی نجفی ضمن یادآوری اولین گفتمانش با اهالی رسانه و مسئولان که کلید واژه آن "کار" بود، بیان داشت: خبرنگاران طلایه دار خبر و آگاهی هستند، که در سخت ترین شرایط و با وجود تمامی هجمه ها و با کمترین امکانات در تمامی بخش ها حضور می یابند و در کنار مسئولان به اطلاع رسانی می پردازند.

وی افزود: در شرایطی که امروز فضای مجازی گسترش زیادی پیدا کرده، خبرنگاران می توانند با نگاه ژرف خود خیلی از مسایلی که دیگران به سادگی از کنار آن می گذرند را شناسایی و برای مردم بیان کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان در انتهای بخش اول سخنان خود اظهار داشت: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که به دنبال این نباشد که اندیشه خود را به دیگران تحمیل کند، و گفتمان امروز باید این باشد که امید و نشاط و آینده را برای مردم تقویت کرده و آن را هر چه بیشتر ترسیم کنند، در این میان خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند تا صدای مردم به موقع و به درستی شنیده شود.

استاندار البرز در بخش دوم سخنان خود ضمن بیان گذشته زیبا وسرسبز شهر کرج، اقدامات صورت گرفته طی چند ماهه گذشته در حوزه راه و شهرسازی استان البرز را بیان نمودو گفت: پیشرفت پروژه های بزرگراه همت و آزاد راه تهران- شمال و کمربندی جنوب استان آبیک-چرمشهر بی نظیر است و نقش موثری در کاهش ترافیک وآلودگی این استان خواهد داشت. همچنین تکمیل مترو کرج به شهرجدید هشتگرد در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در تمامی این توفیقات از همه ظرفیتهای کشوری و استانی استفاده گردیده است.

نجفی در ادامه ضمن انتقاد از صداوسیما در خصوص پوشش ناقص اخبار، گفت: متأسفانه بسیاری از پروژه‌های استان به‌صورت چند ثانیه پخش می‌شود این در حالی است که کارهای بزرگی در حال انجام است.امیدواریم رسانه‌ها در پوشش اخبار امیدبخش ما را یاری کنند.

استاندار البرز افزود: امروز البرز توانسته در حوزه های مختلف جذب تسهیلات و اعتبارات، راه اندازی مراکز اجتماعی و فرهنگی، کاهش معضل بیکاری به رتبه های قابل قبولی در کشور دست یابد.

وی ادامه داد: گازرسانی به مناطق روستایی با همکاری معاون وزیر نفت به صورت میدانی از دیگر دستاوردهای خوب حوزه اقتصادی این استان به شمار می رود.

نجفی اظهار داشت: مسافربری شدن فرودگاه پیام از دیگر ظرفیت های قابل توجه در این استان است که در آینده نزدیک با پیگیری های صورت گرفته در توسعه آن نقش بسزایی ایفا می کنند.

استاندار در پایان ضمن تقدیر از تمامی رسانه های متنوع استان که با سلایق مختلف به انتشار اخبار می پردازند وعده داد درهفته دولت نشست خبری با حضور اهالی رسانه برگزار خواهد شد.

در انتهای مراسم از تعدادی خبرنگار پیشکسوت به نمایندگی از تمامی خبرنگاران تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار