هیات رسانه‌ای هند از شبکه‌های برون مرزی صداوسیما دیدار کردند

تهران (پانا) - هیات رسانه‌ای هندی شامل جمعی از فعالان فرهنگی و روزنامه نگاران برجسته این کشور ، از بخش‌های مختلف شبکه های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی مجموعه سعادت‌آباد معاونت برون‌مرزی صداوسیما بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۴۳۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
هیات رسانه‌ای هند از شبکه‌های برون مرزی صداوسیما دیدار کردند

ممتاز عالم رضوی، سرپرست این هیات رسانه‌ای که سردبیری روزنامه «انقلاب» چاپ هند را عهده دار است، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی پرس تی وی، سخت افزار و تجهیزات مورد استفاده در این دو شبکه بین‌المللی را پیشرفته و قابل رقابت با امکانات موجود در دیگر شبکه‌های بین‌المللی توصیف کرد و افزود: ایران در طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی را در عرصه خبررسانی بین‌المللی تجربه کرده و توانسته مخاطبان زیادی را در سراسر جهان با خود همراه کند.
وی حضور شبکه ‌های برون مرزی در فضای مجازی و به طور خاص شبکه های اجتماعی را نسبتا خوب توصیف کرد و افزود: این روزها، مخاطبان کمتر به تلویزیون گرایش دارند و اغلب به استفاده از شبکه های اجتماعی روی آورده‌اند که این مساله در کشوری همانند هند که به عنوان کشور هفتاد و دو ملت شناخته می شود، حرف اول را می زند.
به گفته عالم رضوی؛ اهمیت این شبکه ها به قدری است که حتی می توانند در تعیین سیاست های داخلی و خارجی یک کشور نیز تاثیر بسزایی بگذارند. از این رو، اگر پرس تی‌وی می خواهد مخاطبان بیشتری را جذب کند می بایست بیش از پیش در حوزه فضای مجازی فعال باشد و با تولید محتواهای جذاب و کوتاه با رسانه های جریان سلطه رقابت کند.
سردبیر پرمخاطب ترین روزنامه اردو زبان هند، ضمن اشاره به استقبال انگلیسی‌زبان های هند از محتوای شبکه پرس تی‌وی، خاطرنشان کرد: مردم هند با شبکه پرس تی‌وی آشنا هستند و اغلب اخبار مربوط به جبهه مقاومت را از این شبکه دنبال می کنند.
عالم رضوی ادامه داد: به اعتقاد من، در حال حاضر شبکه های معدودی اخبار این حوزه را پوشش می دهند و از این رو، پرس تی وی می تواند از این فرصت استفاده کرده و در کنار اخبار تلویزیونی، در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت خود را گسترش دهد و بر مخاطبان خود بیافزاید.
اعضای این هیات هندی در رسانه‌های مختلفی از جمله روزنامه انقلاب، سایت آسیا تایمز، شبکه راجیه، روزنامه هند تایمز آو ایندیا، وب‌سایت ویب وارتا، شبکه ETV BHARAT و روزنامه هندوستان تایمز فعالیت می کنند و طی این بازدید در جریان روند تهیه، تولید و پخش اخبار و نحوه اطلاع‌رسانی در شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار