آماری از ساختمان‌های عمومی واقع بر روی گسل‌های تهران نداریم

تهران (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید شناسایی تعداد ساختمان‌های عمومی واقع در پهنه‌های گسلی تهران را در دستور کار این مرکز داریم.

کد مطلب: ۸۴۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آماری از ساختمان‌های عمومی واقع بر روی گسل‌های تهران نداریم

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده درباره پهنه‌های گسلی تهران اظهار کرد: شناسایی پهنه‌های گسلی انجام شده و پس از آن شناسایی دقیق اینکه چه تعداد ساختمان عمومی اعم از مدرسه، بیمارستان، برج و ساختمان‌های پراهمیت در این پهنه‌ها قرار دارد را در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی داریم.

وی با بیان اینکه در مصوبه شورای‌عالی و شهرسازی الزام کرده‌ایم که ساختمان‌های پراهمیتی که بر پهنه‌های گسلی قرار گرفته‌اند در اولویت مقاوم‌سازی قرار دارند و نباید ساخت و سازی در مناطق پرخطر انجام شود، ادامه داد: باید به مرور ساختمان‌های پراهمیت در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ سال از مناطق پرخطر خارج شوند و این اقدامی است که در صورت تداوم و استمرار در اجرا، تهران را به مکانی امن برای زندگی مبدل خواهد کرد. باید الزامی ایجاد شود که دولت‌هایی که در آینده خواهند آمد نیز از این اقدام موثر حمایت کنند و به آن پای‌بندی نشان دهند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ سال از زلزله مهم شهر تهران می‌گذرد افزود: یادمان نرود که زلزله خطری است که همواره تهران را تهدید می‌کند و نباید از آن غافل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار