رئیس مرکز ملی فرش ایران: خبرهای خوشی برای بافندگان فرش در راه است

اردبیل (پانا) - رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این که یکی از عوامل تحریم فرش دستباف شخص ترامپ است گفت: ۶ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف در کشور فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۴۳۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز ملی فرش ایران: خبرهای خوشی برای بافندگان فرش در راه است

فرشته دستپاک در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد تولیدکنندگان فرش دستباف کشور بانوان هستند و این قشر نقش اساسی در تولید فرش دستباف دارند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله بیمه برای تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: مطالبات فعالان این حوزه یک نیاز اساسی است که در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مربوط به تولید فرش دستبافتصریح کرد: بی‌شک با اهمیت به این مسئله آموزش‌های حوزه فرش دستباف تخصصی می‌شود و شاهد تربیت هنرمندانی ماهر در این حوزه خواهیم بود.

دستپاک از امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌های صنایع کوچک در ارتباط با خوشه‌های فرش خبر داد و افزود: انتظار می‌رود خوشه‌های فرش در کشور توسعه یابد چرا که این مسئله می‌تواند نقش اساسی در توسعه اشتغال داشته باشد.

وی از پیگیری مطالبات تولیدکنندگان فرش در اردبیل خبر داد و بیان کرد: تمام تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده تا دغدغه تولیدکنندگان در این حوزه برطرف شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اهمیت به حوزه فرش دستباف نقش اساسی در توسعه اشتغال دارد و انتظار می‌رود بتوانیم با اقدامات اساسی در این حوزه گام اساسی در توسعه صنعت فرش دستباف برداریم.

دستپاک از ارائه تسهیلات کم‌بهره به بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف خبر داد و اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید داشتیم که قرار شد با روش جدید تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شود که در این زمینه خبرهای خوشی برای بافندگان و سرمایه‌گذاران در راه است.

وی با بیان این که یکی از عوامل تحریم فرش دستباف شخص ترامپ است گفت: 6 میلیون نفر در حوزه فرش دستباف در کشور فعالیت می‌کنند و نمایشگاه بین‌المللی فرش نیز شهریور ماه برگزار می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری استاندار اردبیل هم گفت اشتغال در حوزه فرش دستباف در استان اولویت اساسی است و از سهمیه اشتغال 20 هزار نفری استان بخش قابل توجهی مربوط به صنعت فرش دستباف است.

بهمن حسین‌زاده با اشاره به این که تولیدکنندگان ماهری در حوزه فرش دستباف در استان داریم بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف نیاز اساسی است که در این زمینه مسئولان برنامه‌ریزی اساسی دارند.

وی از راه اندازی کارگاه‌های فرش دستباف در اردبیل گفت: فرش دستباف از کیفیت بالایی برخوردار است که می‌تـواند در زمینه توسعه صادرات مهم باشد.

حسین‌زاده بیان کرد: حوزه آموزش و صادرات نیاز اساسی در توسعه صنعت فرش دستباف است که در استان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: تولید و گسترش صنعت فرش دستباف در اردبیل از اهمیت بالایی برخودار است و انتظار می‌رود سال آینده این نمایشگاه به صورت بین‌المللی در استان برگزار شود تا برند فرش دستباف اردبیل در دنیا معرفی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: 12 کارگاه فرش در اردبیل راه‌اندازی شده است و در حال حاضر بیش از 55 هزار تولیدکننده فرش در اردبیل فعالیت می‌کنند.

سیدحامد عاملی از ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان فرش در استان خبر داد و بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان فرش یک امر اساسی است که در این زمینه اقدامات مناسبی داریم.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان فرش دستباف از مهارت بسیار بالایی برخودارند که انتظار می‌رود با حمایت‌های همه‌جانبه بتوانیم تولید فرش دستباف در استان را توسعه بخشیم.

عاملی از برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت فرش دستباف خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده این صعنت به جایگاه مطلوبی در استان برسد.

وی با بیان این که محصولات ارائه شده 100 درصد تولیدی داخلی است گفت: این نمایشگاه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سالی که مزین به حمایت از کالای داخلی است انجام شده و استقبال مردم در روز نخست نمایشگاه حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار