دفتر همکاری آموزشی شاخه کاردانش و شهرک‌های صنعتی کشور در کرمان افتتاح شد

آذرکیش: بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزانی که در شهرک‌های صنعتی آموزش می‌بینند جذب آن واحد می‌شوند

تهران (پانا) - دفتر همکاری آموزشی شاخه کاردانش و شهرک‌های صنعتی کشور در استان کرمان با حضور مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۴۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
 دفتر همکاری آموزشی شاخه کاردانش و شهرک‌های صنعتی کشور در کرمان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در مراسمی با حضور سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان، مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مسیولان سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، جمعی از مدیران شرکت‌ها و موسسات تولیدی و خدماتی و مدیران هنرستان‌ها، دفتر همکاری آموزشی شاخه کاردانش و شهرک‌های صنعتی کشور در استان کرمان افتتاح شد.

آذرکیش در آئین افتتاح دفتر همکاری آموزشی شاخه کاردانش و شهرک‌های صنعتی کشور در استان کرمان، گفت: «یکی از اولویت‌های ما در دفتر آموزش‌های کاردانش انطباق آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار است.»

او ادامه داد: «تلاش ما این است که دانش‌آموزان در محیط‌های واقعی کار قرار بگیرند. بسیاری از نیروهایی که در موسسات وشرکت‌های تولیدی و خدماتی جذب می‌شوند، مهارت‌های لازم را ندارند و باید دوره عملی ببینند.»

مدیرکل دفتر آموزش‌ دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش به تنوع گسترده مشاغل مختلف و سرعت تغییرات سریع تکنولوژی و فناوری اشاره کرد که باعث می‌شود تا یک دستگاه به تنهایی از پس این آموزش‌ها بر نیاید و ضرورت همکاری بین دستگاهی بیشتر احساس شود.»

آذرکیش همچنین افزود: «ماهیت آموزش‌های شاخه کاردانش " مشارکتی " است.»

او استان کرمان را در حوزه دانش و مهارت از نظر کمی و کیفی از استان‌های خوب کشور دانست و گفت: «دانش‌آموزان باید مهارت‌های ورود به بازار کار را یاد بگیرند؛ این که چگونه تولید کنند، چگونه بازاریابی کنند و در نهایت چگونه تولیدات و کالاهای خود را بفروش برسانند.»

آذرکیش به تربیت نیروی کار ماهر به عنوان دغدغه بسیاری از سازمان‌ها اشاره کرد که باید در زمان و دوره مناسب آن صورت گیرد و گفت: «براساس برخی از آمارهای منتشر شده بیش از 73درصد از شاغلین دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی هستند.»

او توسعه رشته‌های مهارتی را باعث اصلاح هرم شغلی کشور دانست و افزود: «تجربه بسیار خوبی در هنرستان‌هایی داریم که با کارخانه‌ها و شرکت‌ها در ارتباط هستند و دانش‌آموزان علم ‌و مهارت را در کنار هم آموزش می‌بینند.»

مدیرکل دفتر آموزش‌ دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: «بیش از 95درصد دانش‌آموزانی که در شهرک‌های صنعتی آموزش می‌بینند جذب آن واحد یا واحد مشابه دیگر می‌شوند، باید نیازسنجی بازارکار انجام شود و به کمک آموزش ‌و ‌پرورش و دیگر سازمان‌ها خروجی آنها اشتغالزایی باشد.»

آذرکیش افزود: «استان کرمان به علت ظرفیت‌های خوبی که دارد در دوره جدید دومین استانی است که دفتر همکاری آموزشی شاخه کار دانش و شهرک‌های صنعتی در آن تاسیس شده است، باید به کمک آموزش و پرورش و دیگر نهادها، تلاش شود با ایجاد ظرفیت های قانونی ،بار دیگر شیوه استادشاگردی احیا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار