معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان:

رویکرد ما انتخاب رشته آگاهانه و آزادانه توسط دانش آموزان پایه نهم است

زنجان(پانا)-محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان گفت : رویکرد آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی ارائه اطلاعات لازم به دانش آموزان برای یک انتخاب رشته آگاهانه و آزادانه است.

کد مطلب: ۸۴۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد ما انتخاب رشته آگاهانه و آزادانه توسط دانش آموزان پایه نهم است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در توضیح فرآیند انتخاب رشته با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی ارائه اطلاعات لازم به افراد است گفت: سعی شده دانش‌آموزان براساس رغبت و توانایی خود و بر اساس اطلاعات دریافتی از رشته‌های مختلف انتخاب آگاهانه داشته باشند.

عباسی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص افزود : برگزاری جلسات توجیهی برای کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق استان ، مشاوران و مدیران متوسطه اول اولیا و دانش آموزان و همچنین دانش آموزان پایه نهم در دو مرحله ، تکمیل فرم نظرخواهی از اولیای دانش آموزان پایه نهم در خصوص انتخاب رشته فرزندانشان ، تکمیل فرم نظرسنجی دانش آموزان در خصوص انتخاب رشته از طریق سامانه پورتال همگام ، اجرای آزمون های توانایی و رغبت برای همه دانش آموزان پایه نهم از طریق سامانه پورتال همگام ، ارسال نمرات تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در سامانه سیستم دانا توسط مدیران مدارس متوسطه اول و تحویل دو نمون برگ هدایت تحصیلی به دانش آموزان در تیرماه 97 ( فرم شماره 6 توصیه نامه هدایت تحصیلی و فرم شماره 7 اولویت های ثبت نام ) از جمله اقدامات است که در راستای انتخاب رشته آگاهانه دانش آموزان در آموزش و پرورش استان انجام گرفته است .

این مقام مسئول با اشاره به فرم‌های تهیه شده برای دانش‌آموزان در زمینه هدایت تحصیلی بیان کرد: فرم شماره ۶ جنبه خودشناسی دارد و در آن از نظر دانش‌آموزان؛ اولیا و مشاوران و نتایج آزمون های رغبت و توانایی استفاده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در فرم شماره ۶ اولویت‌های ۱۲ گانه انتخاب رشته به صورت توصیه‌ای به دانش‌آموزان ارائه شده است افزود: این فرم دارای ۱۰۰ امتیاز برای ارزیابی و تصمیم‌گیری است.

وی همچنین به فرم شماره ۷ اشاره کرد و گفت: این فرم براساس عملکرد تحصیلی تنظیم شده که اولویت ثبت‌نام برای تحصیل دانش‌آموزان را تعیین می نماید.

عباسی گفت : اعمال محدودیت در شته های علوم تجربی و علوم انسانی و حذف اولویت (د) از انتخاب اولویت ها از جمله تغییرات دستورالعمل هدایت تحصیلی نسبت به سال گذشته می باشد

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با توجه به محدودیت های تامین دبیر و فضای آموزشی لازم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان در برخی از رشته های تحصیلی در مناطق و نواحی 14 گانه آموزش و پرورش افزود : آن دسته از دانش آموزانی که شرایط ورود به رشته مورد علاقه خود را احراز ننموده اند می توانند در امتحان تعیین رشته مجدد که در شهریور ماه برگزار می گردد شرکت و در صورت کسب حد نصاب لازم در رشته مورد علاقه خود ثبت نام و تحصیل نمایند.

وی تصریح کرد: این افراد می توانند برای تکمیل فرم امتحان انتخاب رشته مجدد به مدارس محل تحصیل خود مراجعه نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در پایان گفت : کارشناسی های مشاوره ادارات آموزش و پرورش و اداره مشاوره و مرکز مشاوره اداره کل آماده پاسخگویی به سئوالات اولیا و دانش آموزان در زمینه هدایت تحصیلی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار