معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان:

1244 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی دارای مشکل یادگیری درمراکز مشکلات ویژه یادگیری استان تحت آموزش و درمان قرارگرفتند

زنجان (پانا) -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان،یک هزار و 244 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی دارای مشکل یادگیری در 13 هزار و 705جلسه آموزشی-درمانی درمراکز مشکلات ویژه یادگیری استان تحت آموزش و توان بخشی قرارگرفتند.

کد مطلب: ۸۴۳۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
1244 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی دارای مشکل یادگیری درمراکز مشکلات ویژه یادگیری استان تحت آموزش و درمان قرارگرفتند

اصغر بیات در گفتگویی اظهار داشت: در سال تحصیلی 97-96 ازمجموع یک هزار و 935 دانش آموز هدایت شده ازسوی مدارس ابتدایی به مراکز، یک هزار و 244 نفر (64 درصد) با مشکل یادگیری تشخیص داده شدند و درمراکزمشکلات ویژه یادگیری استان تحت آموزش و توان بخشی قرارگرفتند.

وی افزود: درراستای اجرایی نمودن شیوه نامه اجرایی آئین نامه آموزش و پرورش تلفیقی- فراگیر و دانش آموزان با نیازهای ویژه وتفاهم نامه آموزشی دفتر آموزش دبستانی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر«ارتقاء کیفی و توسعه ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری » در سال تحصیلی 97-96کیفیت عملکرد 14مرکزویژه مشکلات یادگیری در11منطقه تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: به استناد گزارش دریافتی از مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سال تحصیلی 97-96 در مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان یک هزار و 935 نفر از دانش آموزان ابتدایی مورد سنجش قرار گرفته اند که از مجموع دانش آموزان سنجش شده در مراکز 64درصد از دانش آموزان با مشکل ویژه یادگیریLD تشخیص داده شده که درمراکزمشکلات ویژه یادگیری استان از خدمات ویژه آموزشی این مراکز برخوردار می باشند.

وی اضافه نمود: در طول سال تحصیلی از مجموع 17 هزار و 373جلسه ارزیابی انجام شده برروی دانش آموزان درمراکزمشکلات و یژه یادگیری سطح استان،3 هزار و 668 جلسه ارزیابی تشخیصی با میانگین 2 جلسه برای هردانش آموز و 13 هزار و 705 جلسه آموزشی درمانی با میانگین 11جلسه برای هردانش آموز بر گزارشده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بررسی به عمل آمده درخصوص زیرنوع اختلالات دانش آموزان پذیرش شده در مراکزاستان بیانگر این می باشد که بیشترین مشکل این دانش آموزان با فراوانی 829 نفر (67درصد) مر بوط به مهارت خواندن می باشد.

لازم به توضیح است گزارش بررسی عملکرد سالانه مراکز مشکلات ویژه یادگیری بعد از طرح موضوع در شورای راهبری آموزش و پرورش تلفیقی استان به نواحی ومناطق اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار