مدیران رسانه‌های مؤثر مکتوب کرمانشاه، معلم هستند

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آستانه‌ی روز خبرنگار در پیامی از تلاشگران عرصه‌ی رسانه در استان کرمانشاه بویژه «فرهنگیان رسانه‌ای» تجلیل کرد.

کد مطلب: ۸۴۳۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیران رسانه‌های مؤثر مکتوب کرمانشاه، معلم هستند

مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آستانه‌ی روز خبرنگار در پیامی از تلاشگران عرصه‌ی رسانه در استان کرمانشاه بویژه «فرهنگیان رسانه‌ای» تجلیل کرد. متن پیام به این شرح است:

در دفتر زمانه فتد نامش از قلم
هر ملتی که مردم صاحب قلم نداشت(فرخی یزدی)

از همان هزاره‌ای که اولین روزنامه‌ی دیواری جهان بر صخره های استوار بیستون نقش بست، تا به روزگار بیقرار امروز، کرمانشاه همواره عرصه‌ی صاحب‌قلمانی نام‌آور بوده است.

اگر بخواهیم به سابقه‌ی شکوهمند روزنامه نگاری در این دیار تاریخی با عینکی امروزین گذری داشته‌باشیم، بی گمان در طول یکصد و اندی سال به نام های بزرگ و افتخارآمیزی می‌رسیم. «شهاب ثاقب »در دوران مظفرالدین‌شاه قاجار، (۱۲۸۵ خورشیدی و ۱۹۰۶ میلادی) در کرمانشاه به همت سید عبدالکریم غیرت منتشر شد تا اولین روزنامه ی غیر رسمی کرمانشاهی سنگ بنای رفیع رسانه در این سامان پر رمز و راز باشد.

از آن تاریخ تا به امروز این رکن رکین دموکراسی، سال های پرفراز و نشیبی زا پشت سر گذاشته است. در این عرصه‌ی مهم هرگز نمی توان نقش معلمان برجسته‌ی کرمانشاهی را نادیده گرفت.این مهم تا آنجاست که در دنیای پسامدرن امروزی هم چرخ مؤثرترین رسانه های مکتوب استان به همت فرهنگیان فرزانه‌ی کرمانشاه می‌چرخد و اینانند که چراغ رسانه را همچنان پرفروغ نگه داشته‌اند.

می دانم که در روزگاری که به نام دولت تدبیر و امید زینت یافته، علاوه بر رسانه‌های با شناسنامه‌ی مکتوب، عرصه‌های جدید اطلاع رسانی مجازی نیز در حال پوست اندازی و شکوفایی دوباره است و جریان گردش آزاد اطلاعات با ابزارهایی همچون: اپلیکیشن ها و... ما را بیش از پیش با شفافیت، دقت و روشنگری، آشنا ساخته و میدانی تازه تر را برای کشف، تجریه و تحلیل های واقع بینانه، پیش روی مان گشوده است.

اینک خرسندم روز خبرنگار را که به نام شهید «محمود صارمی» زینت یافته،به همه‌ی کرمانشاهیان بافرهنگ بویژه اهالی شریف رسانه تبریک بگویم و آرزو کنم که با وجود این خیل تلاشگر، آینده‌ی سرزمین بزرگ ایران سرشار از سربلندی باشد.


دکتر مجید یزدان پناه

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار