در گفت‌وگو با پانا

ذوالقدر، نماینده مجلس: اعتبارات مدیریت پسماند در بودجه 98 جبران می‌شود

طرح احداث کارخانه‌های زباله سوز در شمال کشور به دلیل نبود بودجه متوقف شده است

تهران (پانا) - عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت پسماند جزو اولویت‌های محیط زیست کشور قرار دارد، گفت اعتبارات مربوط به مدیریت پسماند که در بودجه سال جاری دیده نشده بود در بودجه سال 98 جبران می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۳۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر، نماینده مجلس: اعتبارات مدیریت پسماند در بودجه 98 جبران می‌شود

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا درباره حذف بودجه مدیریت پسماند در مجلس توضیح داد: اولویت‌های مهم محیط زیست کشور مشخص است و مدیریت پسماند به ویژه در شهرهای شمالی که زباله به چالشی جدی تبدیل شده است جزو اولویت‌ها قرار دارد و بارها در جلسات مشترکی که با مسئولان سازمان محیط زیست داشته‌ایم این موضوع را مد نظر قرار داده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت پسماند قطعا به بودجه کافی نیاز دارد، گفت: متأسفانه در بودجه سال جاری علی رغم اینکه بودجه‌ای در نظر گرفته شده بود اما این بودجه دیده نشد و در اولویت قرار نگرفته است. البته در تلاش هستیم تا اعتبارات مدیریت پسماند در بودجه سال 98 جبران شود و بودجه خوبی با توجه به ضرورت‌های مدیریت پسماند دیده شود.

وی با اشاره به چالش مدیریت پسماند در شهرهای شمالی کشور گفت: طرح احداث کارخانه‌های زباله‌سوز در شمال کشور تهیه شده است اما به‌خاطر کمبود بودجه هنوز راه‌اندازی کارخانه‌های زباله‌سوز نهایی نشده است که امیدواریم در سال آینده با بودجه‌ای که به این امر تخصیص می‌یابد، موضوع مدیریت پسماند در شهرهای شمالی کشور نیز برطرف شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر ساماندهی پسماند در کشور گفت: برای مدیریت پسماند هیچ مشکل قانونی وجود ندارد اما مشکلی که وجود دارد شفاف نبودن متولی مدیریت پسماند است چون متولی مدیریت پسماند در کشور شفاف نیست و اقداماتی هم که در زمینه مدیریت پسماند صورت می‌گیرد، ناقص است. بنابراین فرایند مدیریت پسماند شامل جمع‌آوری، جدا سازی و بازیافت و سوزاندن و دفن آن باید مورد توجه ارگان‌های اجرائی مربوط همچون محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، شهرداری‌ها قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار