تبریک استاندار فارس به مناسبت روز خبرنگار

شیراز(پانا) - استاندار فارس در پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را به جامعه خبری استان تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۴۳۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تبریک استاندار فارس به مناسبت روز خبرنگار

پیام تبریک اسماعیل تبادار به شرح زیر است:

بسمه تعالی

هفدهم مردادماه یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی،خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، "روز خبرنگار" نامیده شده است .

زندگی انسان امروز، بیش از هر زمان دیگر مرهون دریافت اطلاعات درست، واقعی و دور از حواشی و وفادار به موازین حرفه ای ارتباطات اجتماعی و اطلاع رسانی است .

بر این اساس، وجود ساز و کارهای تضمین کننده فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران، هموار بودن مسیر انتشار آزاد اطلاعات و حق دسترسی مردم به اطلاعات از مهمترین عناصر شکل گیری چرخه آزاد اطلاعات به شمار می‌رود. به درستی که خبرنگاران چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم در عرصه اجتماعی، تحولات سیاسی و بین المللی هستند که باید همیشه رسالت خود را از دریچه" تعهد"، "صداقت" و " امانتداری" تعریف کنند .

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و در خط مقدم جبهه آگاهی بخشی هستند و چون "دیدبان صادق" برای اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش می نمایند و امید است در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزند و تحت تاثیر جوسازی ها، شایعه پراکنی ها، هیاهو آفرینی ها، شانتاژ های خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرند.

رعایت رسم "امانتداری" مهمترین رسالت خبرنگاری است، نگرش دقیق و عمیق خبرنگار به رخدادها و وقایع خبری توجه به اولویت های جامعه با رویکرد حفظ وفاق، انسجام و آرامش عمومی از جمله عوامل موثر در ارزش بخشیدن به کارکرد خبرنگار است.

جامعه خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات با روشنگری های خود می توانند در راستای هدایت افکار عمومی نقشی مهم ایفا کرده و راه پیشرفت جامعه را هموارتر کند و تلاش صادقانه اصحاب رسانه در پوشش خبری رویداد های مختلف به منظور ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف مصداق بارز خدمت ارزشمند می باشد و همواره شایسته توجه و تقدیر است.

همت والای خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، بیان مسائل ومشکلات مردم و انعکاس واقعیت‌های زندگی اجتماعی، ارزشهای بلند و ستودنی است. به ویژه آنکه ایفای این رسالت خطیر با رعایت موازین اخلاقی و شرافت حرفه‌ای، احترام به حقوق فردی و اجتماعی مردم و حفظ حریم و اسرار خصوصی و شئون انسانی مخاطبان، همراه بوده باشد. اینجانب با گرامیداشت روز خبرنگار بر خود فرض میدانم که با تعامل، همکاری صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام‌های بلندی در توسعه استان برداریم

تبادار استاندار فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار