رئیس سازمان دانش‌آموزی: یکی از بزرگترین وجه ممیزه خبرگزاری پانا تولید سرمایه انسانی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی دانش‌آموزی یکی از بزرگترین وجوه ممیزه خبرگزاری پانا را تولید سرمایه انسانی دانست.

کد مطلب: ۸۴۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی: یکی از بزرگترین وجه ممیزه خبرگزاری پانا تولید سرمایه انسانی است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی امروز ۱۷ مرداد به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری پانا بازدید و از زحمات خبرنگاران این مجموعه تقدیر کرد.

کاظمی در آیین گرامی‌داشت این روز از شهدای رسانه یاد کرد و درباره حوزه اصل خبرنگاری و بحث فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: «برای موفقیت در کار خبر نیاز به ۳ نکته مهم داریم. عشق به کار که موتور محرکه هر فرد است و ایمان به کار از عوامل موفقیت در کار و حرفه است.»

کاظمی خبرنگاری را عرصه پرخطر و پراسترس خواند و افزود: «نکته سوم در کار خبر تخصص است که بدون آن نمی‌توان به جامعه خدمت کرد. ما نیازمند خبرنگاران حرفه‌ای هستیم.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: «جامعه خبرنگار و خبرگزاری‌ها حلقه ارتباطی حاکمیت، دولت و مردم هستند و این موضوع کار را بسیار حساس می‌کند؛ لذا یکی از بهترین مسیرها برای ارزیابی فعالیت‌ها رسانه است که خوبی، بدی، آسیب، ضعف و قوت را می‌توان دنبال کرد.»

او گفت: «یکی از بالاترین ویژگی‌های خبرنگار صداقت و امانت‌داری است. اگر خبرنگاری این ویژگی‌ها را نداشته باشد به خود، جامعه، دولت و ملت آسیب می‌زند.»

کاظمی درباره خبرگزاری پانا گفت: «این خبرگزاری یک خبرگزاری است که از ریشه برای تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان در مجموعه سازمان دانش‌آموزی شکل گرفت که فراز و نشیب‌هایی را هم پشت سر گذاشته است.»

او ادامه داد: «انتطار داریم وظیفه و ماموریت اصلی خود را در سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا فراموش نکنیم. باید این خبرگزاری دانش‌آموزان را وارد رسانه و بزرگ‌ترین شبکه خبرگزاری را در سطح کشور ایجاد کند و از فرآیند ایجاد این شبکه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی در تمام حوزه‌ها به عنوان یک رویکرد حرفه‌ای محسوب شود.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «یکی از بزرگترین وجه ممیزه خبرگزاری پانا تولید سرمایه انسانی است.» کاظمی یکی از مشکلات امروز را افزایش فاصله سیاست‌گذاران و جامعه مخاطب دانست.

او ادامه داد: «باید برای خبرگزاری پانا یک برنامه با رویکرد تربیتی، حرفه‌ای و اقتصادی تدوین شود. امروزه تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی رویکرد اقتصادی دارند و برای برون‌رفت از منابع محدود به این رویکرد نیاز داریم.»

کاظمی افزود: «نیاز داریم در اولین فرصت اساسنامه خبرگزاری پانا تدوین شود این موضوع باید در شورای سیاست گذاری مصوب شود.»

محمد روشنی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی نیز ضمن قرائت یک شعر گفت: «عصر امروز عصر خبر و انفجار اطلاعات است برای همین خبرنگاران را به عنوان رقیب سرسخت دولت می‌شناسند لذا این عرصه بسیار مهم است.»

او ادامه داد: «با پیشرفت زمان در عرصه اطلاعات مظلومیت خبرنگار زیاد می‌شود باید در اطلاع‌رسانی اخبار کوشا باشیم.»

روشنی گفت: «با پیشرفت خبر خبرنگار یک حرفه علمی می‌شود این افراد انسان‌هایی تیزهوش و کارآمد هستند.»

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «۴ شاکله اصلی خبرنگار بودن که به‌روز بودن، صحت، عینیت و سطح پوشش است در خبرگزاری پانا به منصه ظهور رسیده است.»

مریم جمشیدی مدیرعامل خبرگزاری پانا نیز در این مراسم گفت: «عشق به کار خبرنگاری باید وجود داشته باشد، زمانی که این عشق زمینه کار ما در عرصه خبر باشد، شفابخش و معجزه‌گر برای جامعه است.»

او همچنین شغل خبرنگاری را بسیار پراسترس دانست و گفت: «در بولتن رسانه‌ای که برترین خبرگزاری و سایت‌های خبری تیر ماه را معرفی کرده است، خبرگزاری پانا در بخش تاثیرگذارترین سایت‌های خبری رتبه ۱۸ را به دست آورده است که قابل توچه است. همچنین در دو بخش اقتصادی و اجتماعی به ترتیب رتبه‌های 4 و 9 را بدست آورده است و از این فرصت استفاده کرده به همکارانم خدا قوت می‌گویم و امیدوارم با تلاش تک تک آنان به موقعیت بهتر از این دست یابیم»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار