مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: استان کهگیلویه و بویراحمد گرانترین آموزش را در کشور دارد

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت : کهگیلویه و بویراحمد با 775 مدرسه زیر 10 دانش آموزدر دوره ابتدایی ، گرانترین آموزش را در سطح کشور دارد که همین موضوع هزینه های سنگینی را متوجه دولت کرده است.

کد مطلب: ۸۴۳۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: استان کهگیلویه و بویراحمد گرانترین آموزش را در کشور دارد

هادی زارع پور در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه آموزش و پرورش اظهار کرد: یش از یک هزار و ۸۰۰ مدرسه ابتدایی در کل استان وجود دارد که هفتصد و هفتاد و پنج مدرسه ما زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارند.

وی افزود:به عنوان نمونه ۱۵ مدرسه ۱دانش آموزی ۱۱۸ مدرسه ۲دانش آموزی و ۱۱۵ مدرسه ۳ دانش آموزی در سال تحصیلی 97ـ 96 در استان داریم.

زارع پور با بیان اینکه نرخ تراکم کشوری 24 دانش آموز در کلاس است، گفت : نرخ تراکم دانش آموزی در روستاهای ما ۱۳ نفر ، در مدارس شهری ۱۷ نفر و متوسط آن ۱۷ نفر است. ضمن اینکه این تراکم جمعیتی پایین و همچنین مدارس زیر حد نصاب در مقطع متوسطه هم همین وضعیت را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : این آمار باعث شده است که آموزش در کهگیلویه و بویراحمد عنوان گرانترین آموزش را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

زارع پور در خصوص راهکار این مشکل گفت ‌: امسال سعی داریم حداقل مدارس تک دانش آموزی را جمع کنیم اما کلیه هزینه های ادامه تحصیل این دانش آموزان را در صورت اقامت در محل دیگر یا کرایه ایاب و ذهاب به نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی دانش آموز را به اولیاء وی پرداخت می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: پراکندگی مناطق روستایی وعشایری -صعب العبور بودن ومحدودیت تشکیل برخی کلاسها به لحاظ جمعیت استاندارد از عوامل ترک تحصیل دانش آموزان بود که با برنامه ریزی اصولی مرتفع شد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته نرخ ترک تحصیل در استان کاهش پیدا کرده است گفت: در سال93میزان ترک تحصیل دانش آموزان 5/7درصد بود که هم اکنون به 2درصد رسید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار