مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: موزه آموزش و پرورش کرمانشاه باید تقویت شود

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش همراه مشاورانش، رضا موزونی و جلیل آهنگرنژاد از موزه آثار تاریخی آموزش و پرورش بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۴۳۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: موزه آموزش و پرورش کرمانشاه باید تقویت شود

مجید یزدان‌پناه در گقت‌و‌گو با پانا گفت: موزه‌ها میزبان پشتوانه تاریخی گذشته‌اند و باید آنها را برای حال و آینده و گفتن قصه‌های پُرگهر این سرزمین، تازه و با طراوت نگه داشت.

وی گفت: موزه‌ها روایتگر‌ هنر، حماسه، پیروزی و فراز و فرودهای تاریخی و گواه بر فرهنگ، هنر و عزت مردم کشورمان هستند و وقتی انسان درمانده از مسائل امروز، در موزه حضور می‌یابد، شور و نشاطی خیال‌انگیز به سراغ‌ او می‌آید و چندگاهی وی را در آغوش گذشته و تاریخ و فرهنگ این آب و خاک می‌اندازد تا بوی مام میهن او را از خود بیخود کند.

یزدان‌پناه زبان هنر، فرهنگ و تاریخ کشورمان را زبان تفاهم و گفتمان صلح و دوستی خواند و اظهار امیدواری کرد، دانش‌آموزان امروز از طریق تحقیق و پژوهش از گذشته آگاهی یابند و با استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و ادبیات، صلح‌طلبان و نجات‌دهندگان جامعه غرق در زرق و برق امروز و فردا باشند.

مدیرکل آموزش و پرروش استان کرمانشاه در ادامه افزود: با گذر زمان آنچه که می‌ماند خرد و اندیشه است. انسان‌ها می‌روند؛ اما تفکر و فرهنگ آنها در شکل آثار تاریخی به‌جا می‌ماند. از آنچه داریم غفلت نورزیم و موزه‌ها را مکانی برای رفتن و عبرت گرفتن از گذشته بدانیم.

این مقام ﻣﺴﺆول در آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد: با همکاری و کمک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و سایر متولیان فرهنگی، غنا و کیفیت موزه آموزش و پرورش استان تقویت شود.

وی افزود: احترام به موزه، احترام به یک گذشته پر افتخار است و از تمامی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان دعوت کرد تا از موزه آموزش و پرورش دیدن کنند.

این موزه دارای غرفه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی، باستانی و ورزشی است و بیش از پنج هزار اثر را در خود جای داده است که در نوع خود در غرب کشور کم‌نظیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار