در گفت‌و‌گو با پانا

انوشیروانی: بی‌توجهی مدیران فدراسیون مدال آسیایی را از مجید عسگری گرفت

تهران (پانا) – سجاد انوشیروانی، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری معتقد است مجید عسگری توانایی رفتن روی سکوی بازی‌های آسیایی را داشت اما بی‌توجهی مسئولان این فرصت را از او گرفت.

کد مطلب: ۸۴۳۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
انوشیروانی: بی‌توجهی مدیران فدراسیون مدال آسیایی را از مجید عسگری گرفت

سجاد انوشیروانی سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با پانا درباره انصراف مجید عسگری از بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: وقتی خبر انصراف مجید را شنیدم خیلی ناراحت شدم به این خاطر که این مسابقات می‌توانست سکوی پرش او باشد و برای المپیک توکیو خودش را آماده کند. زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم برنامه بچه‌ها را طوری بسته بودم که هر کدام برنامه خاص داشتند و با توجه به توانمندی و انگیزه برای آنها هدف تعیین کرده بودیم.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ادامه داد: تمامی این برنامه‌ها مکتوب شده است و طبق زمان‌بندی و تقویم داخلی و بین‌المللی تدوین شده بود و موجود است. برای مجید عسگری به‌عنوان وزنه‌بردار سبک‌وزنی که توانمندی و ظرفیت بالایی هم داشت برنامه ویژه‌ای داشتم، ضمن اینکه من خودم به او پیشنهاد داده بودم به جای اینکه در وزن 62 وزنه بزند به 69 کیلوگرم بیاید تا در دنیای وزنه‌برداری ماندگار شود.

انوشیروانی با بیان اینکه مسئولان با بی‌توجهی حق مجید عسگری را نادیده گرفتند، عنوان کرد: ما طبق هدف‌گذاری که داشتیم می‌خواستیم او را برای المپیک توکیو آماده کنیم. مطمئن بودیم که این وزنه‌برداری با تغییر وزن بهترین عملکرد را خواهد داشت. در واقع می‌خواستیم با تمرینات اختصاصی که برای این وزنه‌بردار داشتیم او را طوری آماده کنیم که اوج اقتدارش در بازی‌های آسیایی باشد، آن هم با ثبت وزنه‌های ایده‌آلی در حد 150 تا 155 کیلوگرم در حرکت یکضرب و 185 تا 190 کیلوگرم در حرکت دوضرب دسته 69 کیلوگرم.

وی ادامه داد: بدون شک با برنامه خوبی که ما داشتیم مجید می‌توانست به این وزنه‌ها برسد و افتخاری بزرگ را بعد از سال‌ها در سبک‌وزن برای کاروان ورزش ایران در اندونزی رقم بزند. من در این مورد با خود مجید هم خیلی صحبت کرده بودم و او نیز متقاعد شده بود که می‌تواند در این مسیر قدم بگذارد.

انوشیروانی در پایان گفت: عسگری اگر طبق برنامه‌ریزی کادر فنی تمرین می‌کرد، در این مسابقات با ثبت 139 کیلوگرم در یک‌ضرب و 177 کیلوگرم در دوضرب به مدال نقره می‌رسید. قطعاً اگر همان روند ادامه‌دار بود مجید می‌توانست در جاکارتا اوج بگیرد و تا المپیک 2020 برای ما در سبک‌وزن مدال کسب کند اما متاسفانه بی‌توجهی مسئولان فدراسیون حق این وزنه‌بردار را ندیده گرفتند و او مجبور شد انصراف دهد و به راحتی یک مدال را از دست بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار