مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: خبرنگاران و رسانه ها از مهمترین عوامل مهندسی افکار عمومی جامعه هستند

یاسوج(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت : خبرنگاران و رسانه ها از مهمترین عوامل مهندسی افکار عمومی جامعه و حلقه اتصال مردم و مدیران هستند.

کد مطلب: ۸۴۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: خبرنگاران و رسانه ها از مهمترین عوامل مهندسی افکار عمومی جامعه هستند

هادی زارع‌پور در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: معمولا در این روز در کشور ما هم از شهیدان اقلیم اندیشه و قلم تجلیل می‌شود و هم زحمات سفیران عرصه آگاهی و امید مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کار خبرنگاران ارزشمند است و رسانه ها بجای تاریخ نشسته اند، بیان‌کرد: فلاسفه می‌گویند خبرنگاران مربی جامعه هستند و وقتی تاریخ را بررسی می‌کنیم انسان‌ها همیشه اسطوره و افسانه داشته‌اند و بعد این اسطوره‌ها جای خود را به تاریخ داده‌اند و اکنون رسانه‌ها به جای تاریخ نشسته‌اند

وی به ارزش کار خبرنگاران از دید امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مطبوعات باید مدرسه سیار و بنگاه هدایت باشند و رهبری معظم انقلاب هم در خصوص خبرنگاران می فرمایند که زیادتر نگویید از آن چه که هست و از آن چه که باید و شاید منصف و عادل باشیم و اینگونه نیست.

خبرنگاران واقعیت ها را منصفانه و عادلانه منعکس کنند

زارع پور با تاکید بر اخلاق محوری در حوزه رسانه گفت: عملکرد حرفه ای و جذب مخاطب با ابزار صحیح و روش درست در حوزه رسانه مهم است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران واقعیت ها را منصفانه و عادلانه منعکس کنند و وحدت و انسجام را سر لوحه کار خود قرار دهند.

زار ع پور گفت: شهرت حرفه‌ای و جذب مخاطب با ابزارهای صحیح و درست مهم ترین خواسته مطبوعات و رسانه‌ها است و در نظام‌های سکولار آن چه که ارزش خبری محسوب می‌شود بحث منفی و منفی نگری و حاشیه سازی است که در اسلام چنین اجازه‌ای به ما داده نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان برخی از از معیارهای منفی و مثبت در کار رسانه تصریح کرد: ما آموزه‌های ثابت اخلاقی داریم که شایعه سازی و دروغگویی ممنوع است که در دین ما مورد تاکید واقع شده است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: معیاری که برای انتخاب و گزینش اخبار داریم حق‌گویی و حق محوری و حق جویی است و اگر آرمان‌هایی که شهدای عرصه اطلاع رسانی به دنبال آن بودند تعهد و بصیرت و روشنگری و انتقاد سازنده و مصلحت جامعه بود.

وی ترسیم فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از دیگر ظرفیت های رسانه ای دانست و بیان کرد: نقش رسانه در وحدت بخشی، رشد، توسعه و بالندگی جامعه محسوس است.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار