سفیر نروژ بر حفظ برجام توسط اروپا تاکید کرد

تهران (پانا) - سفیر نروژ در تهران با تأکید بر حفظ برجام از سوی کشورهای اروپایی گفت: عملیاتی کردن بسته پیشنهادی اروپا و حفظ برجام به گسترش تجارت میان بخش های خصوصی طرفین منجر می شود.

کد مطلب: ۸۴۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سفیر نروژ بر حفظ برجام توسط اروپا تاکید کرد

به گزارش خانه ملت، «لارس نوردروم» روزسه شنبه در دیدار «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: دولت نروژ بر ارتقای سطح روابط تجاری دو کشور اهتمام جدی دارد.
سفیر نروژ در تهران با ابراز امیدواری از روند رو به رشد مناسبات دو کشور ادامه داد: در طول سال‌های اخیر در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری میان نروژ و ایران فعالیت های موثر و خوبی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر حفظ توافق برجام از سوی کشورهای اروپایی اظهار داشت: عملیاتی کردن بسته پیشنهادی اروپا و حفظ برجام می تواند به گسترش تجارت میان بخش های خصوصی طرفین منجر گردد.

نوردروم بر آمادگی شرکت های نروژی و همکاری های مشترک اقتصادی درعرصه های کشاورزی، انرژی و حمل ونقل با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

اروپا باید برای تأمین امنیت خود برجام را حفظ کند

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت : خوشبختانه کلیات روابط جمهوری اسلامی ایران و نروژ تحت تأثیر فضا سازی آمریکا قرار نگرفته است.

وی افزود: ظرفیت های فراوانی درعرصه های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب می‌تواند به ارتقاء سطح مراودات فیمابین منجر گردد.

وی با تأکید بر بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بی اعتمادی به آمریکا را گوشزد کرده اند اما به احترام جامعه جهانی و سیاست صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکرات و گفت وگو شده ایم.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنانش تداوم توافق برجام را برای اروپا با اهمیت دانست و افزود: کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ نمایند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا با فضاسازی سیاسی بدنبال بی ثباتی سیاسی و عدم توسعه و پیشرفت ایران است.

وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه به مبارزه با گروه های تروریستی دست پرورده رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان منطقه ای وی و برگزاری مانورهای نظامی منظم در خلیج فارس در راستای برقراری امنیت و ثبات در منطقه اقدام خواهد کرد.

فلاحت پیشه بر توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک در حوزه انرژی و کشاورزی و رفع موانع بانکی میان دو کشور تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار