سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

۱۶ رشته صنایع دستی اردبیل در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد

اردبیل (پانا) - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور و تمدید سالانه ۷۰۰ پروانه تولید صنایع دستی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۶ رشته صنایع دستی اردبیل در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد

ملکه گلمغانی‌زاده در جلسه بررسی توسعه تولیدات صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: به طور متوسط سالانه ما شاهد صدور و تمدید ۷۰۰ پروانه صنایع دست در سطح استان هستیم و صنعتگران این صنایع و هنرهای دستی تولیدات مرغوب و باکیفیتی را تولید و روانه بازار می‌کنند .

وی با اشاره به صدور بیش از یک هزار پروانه تولید صنایع دستی در استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: امسال نیز ۴۰۰ پروانه صنایع دستی در استان تمدید و صادر شده است و تا پایان سال نیز این روند ادامه خواهد داشت که امیدواریم بتوانیم با این امر زمینه‌ساز افزایش تولیدات صنایع دستی و تلاش برای بازاریابی و فروش آنها باشیم .

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار نفر در حوزه صنایع دستی در سطح استان با دارا بودن پروانه مشغول به فعالیت هستند که با احتساب فعالان این حوزه که بدون پروانه فعالیت می‌کنند، تعداد افراد شاغل در این حوزه بیشتر از این تعداد بوده که در ۶۱ رشته صنایع دستی در سطح استان اقدام به تولید می‌کنند .

گلمغانی‌زاده از ثبت ۱۶ رشته صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد و تصریح کرد: ۴۲ رشته نیز موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت، سه رشته نشان بین‌المللی، سه رشته استاندارد تدوین شده و سه رشته نشان جغرافیایی ملی دریافت کرده‌اند و تلاش و جدیت بر این است تا با ثبت هر چه بیشتر این آثار و رشته‌ها در راستای معرفی و توسعه تولیدات در این حوزه در استان گام‌های اساسی برداریم .

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در اردبیل خبر داد و گفت: در زمینه احداث این بازارچه ما مشارکت لازم را انجام خواهیم داد که انتظار می‌رود با راه‌‌اندازی این بازارچه زمینه برای توسعه فروش و بازاریابی محصولات تولیدی در استان در حوزه صنایع دستی بیش از گذشته فراهم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار