آغاز به کار شورای توسعه گردشگری کاشان در فرمانداری کاشان

کاشان(پانا)-شورای توسعه گردشگری با حضور جمعی از فعالان و صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کاشان در فرمانداری آغاز بکار کرد.

کد مطلب: ۸۴۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار شورای توسعه گردشگری کاشان در فرمانداری کاشان

معاون استاندار و فرماندار کاشان در این نشست با ابراز خرسندی از وجود عزم و اراده جدی درحوزه گردشگری شهرستان، گفت: خوشبختانه وضعیت امروز تاسیسات گردشگری کاشان در مقایسه با دهه گذشته از پیشرفت چشمگیری برخوردار است و همه اینها مدیون مجاهدت و همت بخش خصوصی در کنار حمایت های دولتی است.

وی با بیان این مهم که حوزه گردشگری، صنایع دستی و هنر محور اساسی و اصلی توسعه و پیشرفت پایدار شهرستان و استان اصفهان است، افزود: در حوزه میراث فرهنگی و رونق گردشگری نیازمند تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی با ترسیم افق ده ساله در شهرستان کاشان هستیم.

حمیدرضا مومنیان، افزایش زمان ماندگاری مسافر و حضور گردشگر در شهرستان همراه با رونق اقامتگاه های روستایی و شهرهای پیرامونی را از دغدغه های پیش روی فعالان این عرصه برشمرده و تصریح کرد: برای افزایش زمان اقامت لازم است بسته های متنوع کاشان گردی تعریف شود.

وی اضافه کرد: در صنعت توریسم و هتلداری نیازمند شبکه سازی و همکاری های مشترک بر اساس منافع مشترک هستیم.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش به عنوان یکی از اولویت های اصلی و مهم در صنعت گردشگری، یادآور شد: به حمداله پذیرش برای جذب و حضور گردشگر در بین عموم مردم ایجاد شده و این خود ظرفیتی بی نظیر برای رونق این صنعت در کاشان است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه پیشنهاد این فرمانداری مبنی بر لزوم صدوریک مجوز جامع و دائمی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در واحدهای گردشگری، اظهار داشت: برای حذف بروکراسی اداری و تسریع و تسهیل در صدورمجوزهای فرهنگی و هنری نیازمند صدور یک مجوز جامع اجرای برنامه های رویدادمحور در مراکز اقامتی و گردشگری هستیم.

فرماندار در پایان این نشست از آغاز به کار شورای توسعه گردشگری کاشان خبر داده و گفت: با تشکیل شورای توسعه گردشگری کاشان یک هم افزایی و مشارکت همه جانبه در پاسداری از میراث فرهنگی توام با رونق گردشگری وتوسعه اشتغال پایدار در این حوزه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: برای تحقق این مهم، نیازمند استفاده از نظرات و تجارب همه دست اندرکاران و فعالان عرصه میراث فرهنگی، گردشگری، هتلداری و.. در شورای توسعه گردشگری شهرستان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار