کارگروه تخصصی حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی

ارومیه (پانا) - کارگروه تخصصی حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۳۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه تخصصی حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی

محمود شرفی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خوی در این جلسه اظهار داشت : حوزه پرورشی و تربیت بدنی یکی از دو رکن اصلی در نظام تعلیم وتربیت است و میطلبد با همت و تلاش مضاعف در این زمینه بهترین شرایط را برای تربیت و تهذیب نفس فرزنذانمان در سطح آموزش وپرورش مهیا نماییم.

مدیر آموزش و پرورش خوی در ادامه افزود :تعلیم وتربیت فرایندی است که با محور آموزش وپرورش و همکاری همه نهادهای فرهنگی می تواند شکوفا شده و نتیجه مطلوب داشته باشد و درواقع زیر ساخت آموزش و علم اندوزی فعالیت های پرورشی است و میتوان از حوزه پرورشی به عنوان نگین ،پیشانی و تابلو آموزش وپرورش یاد کرد که در معرفی آموزش وپرورش به جامعه نقش اساسی دارد.

وی گفت : نیاز امروز به فعالیت های پرورشی بیشتر از گذشته احساس می شود ودر مقابل هجوم آسیب های اجتماعی ، سلامت جسم وروح و روان دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد.

"صفر رحیم لو " معاون پرورشی و تربیت بدنی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای تمامی کارشناسان ، مدیران مدارس و مربیان و معلمان در عرصه تعلیم و تربیت ، فعالیتهای انجام یافته در سال 96-97 را خوب ارزیابی کرد و گفت با توجه به عریض و طویل بودن دستگاه آموزش و پرورش و حساسیت و اهمیت این نهاد انتظار داریم که همه در راستای ارتقاء شاخص های پرورشی تلاش کنند و بر اساس سند تحول بنیادین تبدیل این نهاد به یک نهاد اجتماعی و فرهنگی الزامی است و همفکری و همیاری و مد نظر گرفتن دیدگاههای صاحب نظران این عرصه می تواند راهگشا باشد . تربیت صحیح ، درست و اصولی نسل اینده بر اساس موازین اسلامی و انقلابی و ادامه راه ائمه در درجه اول اولویت قرار دارد و همگان باید احساس مسئولیت کنیم و در حفظ این هدیه الهی ( زندگی ) تلاش کنیم .

در سالتحصیلی 98_97 توجه به امر مقدس نماز در قالب منشور نماز ، آسیب های اجتماعی ، آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای اجتماعی ، توجه جدی به فضاهای پرورشی ( دارالقرآن ها ، کانونهای فرهنگی و تربیتی ، مراکز مشاوره و سالن های ورزشی و ...) ، تشکل های دانش آموزی ( بسیج دانش آموزی ، شوراها ، پیشتازان ، امربه معروف و نهی از منکر دانش آموزی ، اتحادیه انجمن های اسلامی و ...) و سند تحول اولویت های کاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی است که به طور جد پیگیر هستیم.

در ادامه هر یک از کارشناسان در قالب پاورپوینت به گزارش عملکرد کارشناسی خود پرداختند و ضمن بیان اقدامات انجام یافته ، نقاط قوت و نقاط ضعف ، مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم به تحلیل مسائل و برنامه های پیشنهادی پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار