۱۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کردند

رشت(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان‌ گفت:‌ ۱۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در هزار و ۲۰۰ مدرسه و کانون از برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه بهره‌مند شدند.

کد مطلب: ۸۴۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کردند

نادر جهان آرای با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران اظهار داشت: ‌ طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و برگزاری انواع کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی،‌ ورزشی و پرورشی از رسالت‌های اصلی نهاد آموزش و پرورش بوده که هر ساله با اتمام دوره کاری مدارس در خرداد ماه به انجام آن اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به پراکندگی و گسترش جغرافیایی گیلان،‌ اداره کل آموزش و پرورش استان برای برقراری عدالت لازمه و تعادل در نحوه خدمات رسانی و فراهم آوردن امکانات علاوه بر نقاط شهری نگاه بسیار ویژه‌ای نیز به مناطق محروم روستایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ابراز داشت:‌ بیشتر مدارسی که طرح‌های تابستانی در آن‌ها به اجرا در می‌آید در نقاط شهری واقع شده‌اند اما تمهیداتی جهت استفاده بهینه از فضای مدارس غیرقابل استفاده و یا مراکز شبانه‌روزی در روستاها اتخاذ شده تا برنامه‌های تفریحی ورزشی در این واحدها به دانش‌آموزان ارائه شود.

جهان آرای خاطرنشان کرد: این نهاد مهم فرهنگی و تربیتی قبل از به پایان رسیدن سال تحصیلی برنامه‌ها و رئوس‌ کاری خود در زمینه نحوه غنی‌سازی اوقات فراغت و نوع برنامه‌ها و کلاس‌ها را مطابق با خواسته و سلایق مختلف دانش‌آموزان تعیین و سپس اجرایی می‌کند.

وی کسب مهارت را برای دانش‌آموزان ضروری خواند و گفت:‌ کسب انواع مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف جهت درآمدزایی و اشتغال از جمله موضوعاتی است که آموزش و پرورش در سطح ملی و استانی درصدد دستیابی به آن و تحقق اهداف مورد نظر در این مسیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به وجود 34 منطقه و ناحیه و شهرستان در گیلان گفت:‌ اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان تمام سعی خود را بر این موضوع استوار کرده است که خدمات آموزشی،‌ ورزشی و تفریحی در سطح تمام کانون‌های فعال تابستانه برای دانش‌آموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان زمان شروع کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را نیمه نخست تیر اعلام کرد و افزود:‌ دانش‌آموزان دختر و پسر در مدت حدوداً هشت هفته با ثبت‌ نام و حضور در کلاس‌های مورد علاقه خود در کانون‌ها به کسب انواع مهارت‌های لازم اقدام می‌کنند.

جهان آرای در مورد نحوه تأمین اعتبار برای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تصریح کرد:‌ بخشی از این هزینه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین می‌شود اما برای فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر اولیاء دانش‌آموزان در امور آموزشی و فرهنگی به همیاری آنان نیز نیازمندیم.

وی کمک و مشارکت خیران ر‌ا در برگزاری کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بسیاری از مراکز و کانون‌های ما در روستاها و مناطق کمتر برخوردار استان قرار دارند که برای تأمین مخارج و هزینه‌های خود در امور فرهنگی به کمک خیران نیازمند هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به این مسئله که یک چهارم دانش‌آموزان گیلانی روستایی هستند افزود:‌ با توجه به فراهم نبودن امکانات جانبی در روستاها سعی داریم برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی واقع در مناطق روستایی استفاده کنیم.

جهان آرای هزینه‌هایی که اولیاء دانش‌آموزان باید برای کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت متقبل شوند را نیز برشمرد و ابراز داشت:‌ با توجه به سطح امکانات و برنامه‌های مفصل اوقات تابستان حداکثر هزینه‌ای که از اولیاء دانش‌آموزان اخذ می‌شود در حدود 30 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی ارتقاء هرچه بیشتر سطح کلاس‌های تابستانه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ اداره کل آموزش و پرورش گیلان پس از پایان این دوره‌ها به بررسی ضعف‌ها و نقاط قوت برنامه‌های ارائه شده می‌پردازد تا برای تابستان سال آینده با تمهیداتی ویژه‌تر به استقبال تابستان برود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، به ارتباط آموزش و پرورش و دیگر نهادها در امر غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و بیان داشت:‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل ورزش و جوانان به همراه یکسری از نهادهای دیگر می‌توانند به آموزش و پرورش در امر غنی‌سازی اوقات فراغت کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار