فعالیت سمن‌های همدان در حوزه مقابله با مواد مخدر رضایت‌بخش است

همدان (پانا) - معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان گفت: فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد همدان در حوزه مقابله با مواد مخدر رضایت‌بخش است.

کد مطلب: ۸۴۳۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سمن‌های همدان در حوزه مقابله با مواد مخدر رضایت‌بخش است

علی‌اصغر ناظری‌پور در نشست هم‌اندیشی کارآفرینی بهبودیافتگان اعتیاد، با بیان اینکه دیدگاه شخصی من این است به بهبودیافته نباید بدون ضابطه کمک کرد، اظهار کرد: مواقعی هست که بهبودیافته در شرایط خاصی مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته و همین که به او با ارائه تسهیلات و مواردی از این دست کمک می‌کنیم، فرد گذشته خود را فراموش کرده و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قطع مصرف مواد مخدر چارچوب محکمی دارد، گفت: فرد باید به این چارچوب اعتقاد و باور داشته باشد چراکه اگر این باور وجود نداشته باشد امکان نجات از این معضل نیست.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان بیان کرد: کارهای فرهنگی بزرگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با حضور کارشناسان و بهبودیافتگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشوری نیز اذعان دارند به مرحله تثبیت در آسیب‌های اجتماعی رسیده‌ایم، افزود: در همدان نیز کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است زیرا زمانی هر کجای شهر شاهد وجود معتاد و پاتوق آنها بودیم اما در حال حاضر این طور نیست.

ناظری‌پور با بیان اینکه شاید عملکرد سیستم دولتی در مقابله با مواد مخدر آن طور که باید، نبوده است، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه بیشتر کار کرده‌اند و ساختار دولتی را برای اقدامات اساسی در این خصوص هدایت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مشخصاً در حوزه مقابله با مواد مخدر اقدامات موثری انجام شده است، ادامه داد: تربیت نیروی انسانی و گفتمان‌سازی خوبی انجام شده و برای همه چیز راهکار داریم.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی با توجه به اینکه بهبودیافته بسیار است، مراقبت از آنهاست؛ سال‌های سال است این موضوع مطرح شده و اکنون در حال شکل‌گیری است.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه در مسائل اقتصادی متأسفانه فرهنگسازی صورت نگرفته است، یادآور شد: از جمله این موارد در خرید طلا با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی است که در دنیا 6 درصد کاهش خرید طلا گزارش شده و در کشور ما 202 درصد افزایش یافته است چراکه فرهنگ‌سازی در این حوزه صورت نگرفته است.

ناظری‌پور با تأکید بر اینکه امید است تجربه سازمان‌های مردم‌نهاد و بهبودیافتگان با توجه به موفقیت در حوزه مقابله با مواد مخدر در بحث اقتصادی نیز تسری یابد، اظهار کرد: باید در بحث اقتصادی فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بهره‌وری نیز باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد، گفت: در مصرف آب، برق، انرژی و... بیشترین مصرف را داریم که در این خصوص نیاز به فرهنگسازی است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان با تأکید بر اینکه انسان‌ها سرمایه اجتماعی کشور هستند، بیان کرد: با توجه به روند کلی کشور که عقلانیت و منطق است باید بتوانیم از بحث تثبیت قیمت‌ها عبور کنیم برای مراکز تولیدی و رونق تولید نیز گام‌هایی برداریم.

رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل اشتغال و بیکاری یکی از معضلات در جامعه است، افزود: این موضوع یکی از چالش‌های اصلی دولت است و امیدواریم با تدابیر لازم از سوی دولت این معضل به حداقل برسد.

سیدمصطفی موسوی با اشاره به تشکیل کمیته آموزش به منظور توانمندسازی مخاطبان در مجمع سمن‌های استان، تصریح کرد: آموزش به بهبودیافتگان به عنوان یکی از افراد جامعه در دستور کار این کمیته است.

وی با بیان اینکه بعد از درمان مبتلایان به اعتیاد امروز برای اشتغال بهبودیافتگان گام‌هایی برداشته شده است، ادامه داد: به منظور اشتغال بهبودیافتگان باید تسهیلات خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

رئیس مجمع سازمانهای مردم‌نهاد استان همدان خاطرنشان کرد: آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به منظور برگزاری کارگاهی برای کسب و کار بهبودیافتگان داریم؛ باید برنامه‌ریزی همه جانبه برای بهبودیافتگان و خانواده آنها در اشتغال و کسب و کار داشته باشیم.

نایب رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد استان همدان نیز یادآور شد: اشتغال بهبودیافتگان در همدان مهم است و سازمان‌های مردم‌نهاد به این موضوع توجه دارند.

محمدرضا غلامی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی این است که دولت صرفاً بسترسازی می‌کند و ایجاد انگیزه برای بهبودیافتگان را در دستور کار ندارد، اظهار کرد: باید به این مهم توجه شود.

وی به ارائه چند راهکار در این خصوص اشاره کرد و گفت: معتقدیم مسؤولان باید موانع تسهیلات بهبودیافتگان را کم کنند؛ باید بسته‌های پیشنهادی مسؤولان برای حمایت از بهبودیافتگان و مشاوره‌های رایگان شغلی برای آنها داشته باشند.

نایب رئیس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد استان همدان بیان کرد: همکاری کارشناسان دولتی در طرح‌نویسی و ارائه طرح از سوی آنها به بهبودیافتگان که اکنون کمرنگ است از دیگر راهکارهای پیشنهادی است.

وی خواستار مطالبه مطالب سازمان‌های مردم‌نهاد در این خصوص شد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید با فرهنگسازی به جوانان و بهبودیافتگان کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار