ظرف روزهای آتی در مبادلات ارزی کشور ثبات ایجاد می‌شود

همدان (پانا) - فرماندار شهرستان همدان گفت: با تغییراتی که در مدیریت بانک مرکزی و ارائه سیاست‌های ارزی و محدودیت‌های آن گرفته شده امیدواریم ظرف روزهای آتی در مبادلات ارزی و پولی کشور ثبات ایجاد شود.

کد مطلب: ۸۴۳۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ظرف روزهای آتی در مبادلات ارزی کشور ثبات ایجاد می‌شود

علی تعالی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته به دلیل تحولات خاص داخلی و خارجی، کشور ما در شرایط خاص و حساسی به سر می‌برد، اظهار کرد: دولت در تلاش است که دغدغه و نگرانی تولیدکنندگان کشور را با تدبیر رفع کند.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی در کشور برای ثبات بخش اقتصادی گرفته شده است، افزود: با تغییراتی که در مدیریت بانک مرکزی و ارائه سیاست‌های ارزی و محدودیت‌های آن گرفته شده امیدواریم ظرف روزهای آتی ثبات در مبادلات ارزی و پولی کشور ایجاد شود.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تحریم‌های دشمن در بخش اقتصادی که کشور را در وضعیت خاص قرار داده است، گفت: نبود ثبات در بخش اقتصادی کشور دارای تبعات مختلفی در بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت ذخایر ارزی کشور خوب است و وضعیت تولید و فروش نفت هنوز تحت تاثیر تحریم‌های دشمنان نظام قرار نگرفته است، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های اخیر مصوب شده دولت باید به صورت منظم در نظر گرفته شود امیدواریم بتوانیم از این برهه حساس به خوبی عبور کنیم.

تعالی با تاکید بر اینکه بهترین گزارشات اقتصاد مقاومتی از همدان به کشور ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: درست است آمار اشتغال استان از تعهد بیشتر است، اما به دلیل وجود بیکاری این اشتغال ایجاد شده در استان قابل محسوس نیست.

وی با اشاره دوباره به تحولات اخیر کشور در بخش اقتصادی و مخاطراتی که پیش آمده است؛ بیان کرد: بسیاری از کشورها در چنین شرایطی بحران‌ها را تبدیل به فرصت کرده‌اند که امیدواریم ما هم بتوانیم با استراتژی و سیاست‌های ویژه دولت از این بی‌ثباتی اقتصادی عبور کنیم.

فرماندار همدان با اظهار خرسندی از اینکه اقدامات ما در خصوص ایجاد اقتصاد مقاومتی در استان تا حدودی خوب بوده اما باید در این شرایط به این اقدامات سرعت ببخشیم، اضافه کرد: متاسفانه کشور ما در بخش انرژی، آب و خوراک جزو بزرگترین کشورهای مصرف‌کننده دنیاست که باید با تغییر فرهنگ عمومی مردم بتوانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد اخلاق و فرهنگ در جامعه کشور ما در توزیع منابع و مصرف می‌تواند به خوداتکایی برسد به طوری که با وجود ظرفیت‌های مختلف هیچ وابستگی به دولت و کشورهای دیگر نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار